ایسنا نوشت:

فرماندار رامسر با اشاره به اینکه از شب گذشته بارش شدید باران در رامسر آغاز شده و میزان 160 میلی متر باران در این شهرستان باریده است، گفت: این بارش‌ها سبب جان باختن یک نفر در این شهرستان شده است.

حسین شعبان سروری با اشاره به اینکه از شب گذشته بارش شدید باران در رامسر آغاز شده و میزان 160 میلی متر باران در این شهرستان باریده است، گفت: حجم و شدت بارش به شکلی بوده است که سبب بروز خساراتی به راه های روستایی و معابر شهری، آب گرفتگی خیابان‌های مرکزی رامسر و برخی خیابان های مرکزی شهر کتالم و شادات شهر شده است.

او با اشاره به اینکه این بارش‌ها سبب جان باختن یک نفر در این شهرستان شده است، گفت: این مرحومه صبح جهت عزیمت به محل کار مبادرت به حضور در خیابان می‌کند که متاسفانه به دلیل شدت آبگرفتگی، به سمت کانال حاشیه خیابان هدایت شده و این امر سبب جان باختن وی می‌شود.

سروری با اشاره به اینکه طغیان انهار و کانال‌های داخل شهر و روستا سبب آبگرفتگی منازل روستایی و شهری شده است، گفت: این امر در سطح معابر، سبب رانش و مسدود شدن برخی از محورها در مناطقی چون جواهرده، جنت رودبار و چند روستاهای دیگر شده است.

فرماندار رامسر با اشاره به اینکه اکیپ‌های مختلف راهداری، شهرداری، امدادی و ... در حال فعالیت برای بازگشایی این مسیرها هستند، گفت: مهمترین عامل آبگرفتگی‌ها ساخت و سازهای غیرمجاوز و تجاوز به نهرها و رودخانه‌ها در محدوده شهری توسط متجاوزان است.

او با اشاره به اینکه نهرهای کشاورزی که از قدیم در محدوده شهرها موجب هدایت آب‌های سطحی سطح شهر و شهرستان می‌شده، در حال حاضر مسدود ‌و یا مسیر آن عوض شده است، گفت: عمده دلیل آبگرفتگی در رامسر این موضوع است، لذا باید یک فکر اساسی در مورد این موضوع از سوی دستگاه‌ها و نهادهای قانونی اندیشیده شود.

سروری با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به ایام بارندگی اقدامات پیشگیرانه را قبل از فصل پاییز در رامسر شروع کردیم، گفت: لایروبی نهرها و خیابان‌های داخل شهر را آن مقطع شروع کردیم و بعد از بارندگی اول نیز به این تتیجه رسیدیم که مسیر برخی از نهرها را عوض کنیم تا آب های جاری شده به داخل شهرها هدایت نشود.

او با اشاره به اینکه در همین راستا با کمک شورا و دهیاری منطقه میرزا کوچک خان این طرح انجام شده است، گفت: به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته در حریم رودخانه و انهار در حال حاضر برای لایروبی این مسیرها دچار مشکل اساسی هستیم و در زمانی که تنه و شاخ و برگ درختان سبب جمع شدن آب می‌شود، نمی‌توانیم دستگاه‌های لازم را برای لایروبی به این مناطق اعزام کنیم.

فرماندار رامسر گفت: در جلسات مدیریت بحران شهرستان‌ها، شهرداری‌های تابعه را موظف به ارایه طرح جهت رفع این مشکلات کردیم، برخی از طرح‌ها ارایه شده ولی انجام این امر منوط به تامین اعتبارات لازم است.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    249 2
    این معضل سیل نیست بخاطر بی کفایتی مسئولین است که شهری مثل رامسر همیشه امکان سیل هست
  • مهدی A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    5 3
    تا زمانی که استان ما جدا از ساری و اطرافش نشه همینه.چاره کار استان ساحلی هست
  • پیکی نژاد IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    اقا رشوه در رامسربیداد می کنه
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    متاسفم. شهرداری ما هر سال به یه طریقی جان همشهریهامونو میگیره .بی توجهی شما بیچاره را ناکام کرد