ایرنا نوشت:

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه، دولت و بنگاه های غیردولتی باید برنامه های خود را برای ارتقا کارآفرینی اجرا کنند، پیشنهاد کرد: تشکیل واحد درس کارآفرینی در دانشگاه ها اجباری شود.

محمدرضا نعمت زاده روز یکشنبه در نخستین همایش کارآفرینی و نوآوری استراتژیک که در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، درباره تاثیر کارآفرینی بر بخش های مختلف کشور، گفت: داشتن ایده و فکر نوآورانه، خلاقیت و عدم رضایت به وضع موجود و تلاش برای یافتن راه های بیشتر از جمله صفات عمده کارآفرینان است.

او ورود به امور مخاطره آمیز و استفاده حداکثری از فرصت ها در داشتن اندیشه رشد و ارتقا را از دیگر صفات کارآفرینان ذکر کرد و گفت: کارآفرینان به جای داشتن امکانات همواره به دنبال خلق فرصتها هستند لذا برای تربیت افراد کارآفرین باید از کودکی و با واگذاری مسئولیت ها در محیط خانواده و تحصیل این کار را آغاز کرد.

او ارائه دوره های آموزش کارآفرینی در مراکز آموزش عالی را اقدام موثری در توسعه کارآفرینی عنوان کرد و گفت: این کار باید با جدیت بیشتری انجام شود و کارآفرینی به عنوان واحد اجباری در همه رشته های تحصیلی دانشگاهی گنجانده شود.

او با ارائه مثالی در این باره به برگزاری دوره های شش ماهه کارآفرینی برای 400 نفر از دانشجویان رشته های مهندسی در دوران خدمتش در وزارت نفت اشاره کرد و گفت: برگزاری این دوره ها آن چنان موفقیت آمیز بود که فارغ التحصیلان توانستند ، بعد از اتمام دوره همگی دارای شغل و تحصیل شوند، لذا دولت و بنگاه های بزرگ غیردولتی باید برای ارتقا توان کارآفرینی برنامه داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه با ایجاد زیرساخت ها در استان های مختلف از قبیل ایجاد شرکت های فناوری تشکیل مجتمع های فناوری اطلاعات، ایجاد مراکز کسب و کار و حمایت مالی از صنایع نوین و دانش بنیان در این راستا گام برداشته است.

او در ادامه به ارائه دوره های کارآفرینی و کارآموزی با همکاری وزارتخانه های علوم و فناوری و تعاون، کار و امور اجتماعی اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم با ایجاد روحیه کارآفرینی در جوانان سهمی در این بخش ایفا کنیم.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    اين درس اجباري است. وزير نمي دانند؟
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    دیروز تنظیم خانواده ، امروز کارآفرینی فردا چی ؟
  • خلیل رضوی IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    2 0
    بنده به عنوان کارشناس ارشد کارآفرینی، و کسی که سالهاست کارآفرینی تدریس میکنم، مطمئنم با اجباری کردن این درس هم کاری از پیش نمیرود همه دنبال نمره گرفتن هستند و پاس کردن برای کارآفرین شدن جوانان باید به فکر راههای دیگر بود.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    1 0
    ایشان بجای دستور دادن به یک وزارت دیگر پاسخگو مردم باشند که چرا خودرو را 25 درصد دوباره گران کردنند و از افرایش ظالمانه قیمتهای خودروهای بی کیفیت داخلی حمایت می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟