۰ نفر
۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۵

مهدی خدابخشی با شکست دادن نفر اول رنکینگ المپیک توانست قهرمان مسابقات جایزه بزرگ منچستر شود. فارس در این باره نوشت:

سومین دوره مسابقات گرندپریکس در سال 2014 از صبح دیروز (جمعه) در "منچستر" انگلیس آغاز شد. این رقابتها که در کلاس G4 برگزار می شود، 237 تکواندوکار رنکینگ دار المپیکی از 59 کشور، مبارزات خود را در 4 وزن المپیکی پیگیری می کنند.

 

در این رقابتها به نفرات اول، 40 امتیاز در راه کسب سهمیه المپیک 2016 ریو و 5 هزار دلار جایزه نقدی اهدا می‌شود، نفر دوم 24 امتیاز و 3 هزار دلار و نفرات سوم هم 14.4 امتیاز و هزار دلار جایزه دریافت خواهند کرد.

 

امروز (شنبه) و در دومین روز این رقابتها، تکواندوکاران اوزان 58- کیلوگرم و 80- کیلوگرم مردان و 49- کیلوگرم زنان برروی شیاپ چانگ رفتند که در پایان مبارزات روز دوم، فینال وزن 80- کیلوگرم برگزار شد و مهدی خدابخشی رو در روی "ارون کوک" از جزایر مان (نفر اول رنکینگ المپیک، قهرمان 3 دوره اروپا و دارنده مدال طلای مسابقات گرندپریکس چین) قرار گرفت.

 

در پایان 3 راند مبارزه جذاب و دیدنی این 2 تکواندوکار، هوگوپوش شایسته کشورمان بود که قدرت خود را به رخ تکواندوکاران برتر جهان کشید و با نتیجه 13 بر 11 برنده از شیاپ چانگ خارج شد و مدال طلای وزن 80- کیلوگرم را به گردن آویخت.

 

قهرمان بازیهای آسیایی اینچئون و تکواندوکار 23 ساله کشورمان، در حالی توانست راهی فینال این رقابتها شود و مدال طلای این وزن را به نام خود ثبت کند که ابتدا "اوساما" از تونس (قهرمان آفریقا) را با نتیجه 5 بر 4 شکست داد، در دومین دیدار به مصاف "ماکسیم رافالوویچ" از ازبکستان رفت و همانند فینال بازیهای آسیایی اینچئون 2014 بار دیگر این تکواندوکار را با نتیجه 5 بر 3 از پیش رو برداشت، در سومین مبارزه خود رو در روی "ارمن یرمنیان" از ارمنستان (قهرمان اروپا) قرار گرفت و با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید و در مرحله نیمه نهایی برابر مسعود حجی زواره (قهرمان آسیا و بازیهای آسیایی اینچئون) با نتیحه 9 بر 5 برنده شد.

در این وزن 28 تکواندوکار حضور داشتند.گفتنی است؛ مهدی خدابخشی در دومین دوره مسابقات گرندپریکس که به میزبانی قزاقستان پیگیری شد نیز بر سکوی قهرمانی ایستاده بود.

 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =