تسنیم نوشت:

دادستان تهران با بیان این‌که در سقوط آنتونوف ۱۴۰، نقش هواپیما بیشتر از نقش خلبان بوده است، گفت: دادستانی در این زمینه ورود کرده است و باید بگویم اجازه نمی‌دهد این گونه پرونده‌ها به راحتی از جلوی میز دادستانی کنار برود.

جعفری دولت آبادی با اشاره به حوزه امنیت در مسافرت اظهار کرد: در جاده‌ها و هواپیمایی‌ها ترافیک بسیاری وجود دارد و شاهد کشته‌های بسیاری هستیم که برخی از نظارت ما خارج است و به حوزه وزارت کشور و پلیس برمی‌گردد.

وی گفت: حادثه اخیری در کشور رخ داد و آن سقوط هواپیمای آنتونوف بود و ما چندین حادثه مشابه دیگری داشتیم که به فوت خلبان منجر شد و پرونده مختومه شد ولی در خصوص سقوط آن ما از همان روزهای اول بازپرس ویژه برای این پرونده درنظر گرفتیم و در دادسرای جنایی کارهای گسترده‌ای برای آن انجام شده است.

دادستان تهران بیان کرد: نقش هواپیمای آنتونوف بیشتر از نقش خلبان بوده است و کسانی که از تولید هواپیما ساقط شده بودند مجددا تولید را انجام دادند که دادستانی در این زمینه ورود کرده است و باید بگویم اجازه نمی‌دهد این گونه پرونده‌ها به راحتی از جلوی میز دادستانی کنار برود.

جعفری دولت آبادی ادامه داد: به مردم در حوزه حوادث هوایی باید بگویم دادستانی اقدامات دقیق‌تری انجام خواهد داد؛ هواپیماها باید بدون نقص فنی پرواز کنند و دقت کافی داشته باشند؛ اگرچه دستگاه‌های هواپیمایی کشور توضیحاتی در این زمینه و نقش فنی پپرواز ارائه کردند ولی طبق تحقیقات ما نقص هواپیما در زمان پرواز هواپیمای آنتونوف مشهود بوده است.

وی ادامه داد: ما توضیح خواستیم و کسانی که مقصر بودند تحت تعقیب قرار می‌گیرند و اجازه نمی‌دهیم تقصیر را بر گردن خلبان بیاندازند و پرونده را مختومه کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    40 0
    اگر خلبان چیره دستی چون ایشان با آن سابقه ی درخشان در جنگ تحمیلی نبود ابعاد فاجعه ی انسانی گسترده تر بود روحت شاد کاپیتان و شرم باد آنان را که آنتونوف ها را چون تابوت های متحرک به جان مردم انداختند
  • محمد احمدی A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    18 0
    مختومه میکنن آقا .مختومه میکنن.