فعالیت جدی جامعه روحانیت مبارز کلید خورد/ چه کسانی عضو کمیته سیاسی شدند؟

کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز که مصباحی مقدم از تشکیل آن با دو کارگروه انتخاباتی مجلس خبرگان و مجلس دهم خبر داده است، با عضویت 8 نفر از اعضای جامعه روحانیت مبارز تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، در این کمیته سیاسی حجج اسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، سیدرضا تقوی،‌  عبدالحسین معزی ، غلامرضا مصباحی‌مقدم و مصطفی پورمحمدی حضور دارند. از سه عضو دیگر خبری در رسانه ها منتشر نشده است.

ناظران سیاسی معتقدند همزمان با فعال شدن جریانات و چهره های اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دهم و نیز مجلس خبرگان، اقدامات جدی در جریان اصولگرا در حال شکل گرفتن است.

جامعه وحانیت مبارز و جامعه مدرسین به عنوان دو محور اصلی جریان اصولگرا رایزنی هایی را برای وحدت دوباره اصولگرایان آغاز کرده اند و انتظار می رود در هفته های آتی این اقدامات حال و هوای تازه ای بیابد.

تشکیل دفتر سیاسی جامعه روحانیت سیگنالی است که این جریان دیرپای سیاسی برای هم جبهه ای های خود از یک طرف و برای اصلاح طلبان از سوی دیگر ارسال کرده است .

اصولگرایان در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و پیش از آن تا حدودی در انتخابات مجلس نهم دچار تشتت شدند و در نتیجه در خرداد 1392 نتوانستند به کاندیدایی واحد برسند. در سال 1384 نیز وحدت اصولگرایان دچار آسیب شد .

به نظر می رسد جامعه روحانیت مبارز قصد دارد با ورود پررنگ تر به عرصه و با تشکیل دفتر سیاسی، آب رفته را به جوی بازگرداند و انشقاق نسبی اصولگرایان را ترمیم کند. از سویی احتمال می رود جامعه مدرسین نیز که نگاه وحدت گرایانه اصولگرایان را طلب می کند فعالیتهایی را در این زمینه کلید بزند.

 

 /17212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    5 0
    چه خوبه که همه افراد و گروهها با هر توع تفکر با شناسنامه و برنامه وارد انتخابات شوند . چه اصولگرا ، چه اصلاح طلب ، چه انصار حزب الله ، چه طرفداران احمدی نژاد و .... تا وزن هر کدام در صحنه توسط مردم و در یک انتخابات رقابتی مشخص شود .