رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مراسم گشایش استودیو سفر و گردشگری با تشریح برنامه‌های روز جهانی جهانگردی گفت: روز 5 مهر ماه بازدید از موزه‌ها و کاخ‌موزه‌ها برای عموم مردم رایگان است،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی؛ مسعود سلطانی‌فر پس از افتتاح استودیو سفر و گردشگری در برنامه زنده رادیو ایران به تشریح برنامه‌های روز جهانی جهانگردی پرداخت و گفن: همزمان با 5 مهر برابر با روز جهانی جهانگردی در سراسر جهان برنامه‌هایی متناسب با این روز برگزار می‌شود که در همین راستا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم برنامه‌هایی با محوریت گردشگری تدارک دیده است.

معاون رئیس جمهوری از افتتاح استودیو سفر و گردشگری به عنوان مقدمه‌ای برای راه‌اندازی رادیو سفر یاد کرد و گفت: مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری روز شنبه 5 مهرماه با حضور دست‌اندرکاران و فعالان حوزه گردشگری کشور، بخش خصوصی و تشکل‌های مردم‌نهاد در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین به راه‌اندازی سایت خانه‌‌مسافر در روز جهانی جهانگردی اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی این سایت حرکتی مثبت برای ساماندهی اماکن شخصی است که در ایام پیک سفر با استقبال مسافران و گردشگران مواجه می‌شود، این اقدام برای نخستین بار انجام شده است و افرادی که قصد اسکان در اماکنی غیر از هتل‌ها را دارند می‌توانند با مراجعه به این سایت از اطلاعات اماکن شخصی قابل اسکان مطلع شوند.

سلطانی‌فر یادآور شد: با راه‌اندازی سایت خانه‌مسافر این اماکن تحت نظارت معاونت گردشگری قرار می‌گیرند و نحوه ارائه خدمات و امنیت این اماکن کنترل می‌شود.

وی با اعلام خبر امکان بازدید رایگان موزه‌ها و کاخ‌موزه‌های سراسر کشور برای عموم مردم به مناسبت روز جهانی جهانگردی، تصریح کرد: مجموعه هتل‌های شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی از تاریخ 5 تا 12 مهرماه به صورت نیم‌بها با 50 درصد تخفیف در اختیار مردم و مسافران قرار می‌گیرد.

معاون رئیس‌جمهوری به پاکسازی نمادین 100 غار سراسر کشور به مناسبت بزرگداشت روز جهانی جهانگردی اشاره کرد و یادآور شد: در تمامی استانها، جشنواره‌ها و مراسم‌هایی با محوریت گردشگری برگزار می‌شود.

سلطانی‌فر در ادامه با اشاره به اینکه گردشگری در کشور ما همطراز و هم‌جهت با گردشگری دنیا در حال رشد و توسعه است، اضافه کرد: با رویکرد مثبت دولت در تعامل با دنیا و ادبیات محترمانه دولتمردان با سایر کشورها به همراه حفظ منافع ملی، هر روز شاهد افزایش حضور گردشگران در کشور هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که در بسیاری از موارد به صورت ظالمانه به کشور ما تحمیل شد در یک سال گذشته شاهد رشد چشمگیر ورود گردشگران به کشور بودیم.

وی از رشد قابل توجه در بخش گردشگری داخلی خبر داد و یادآور شد: ساماندهی مکانی و زمانی گردشگری داخلی به طور جدی در این حوزه پیگیری می‌شود.

معاون رئیس‌جمهوری در ادامه اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری ایران امروز از توجیه بالایی برخوردار است و گردشگری موتور محرک خروج از رکود اقتصادی کشور است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =