۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱

مهر نوشت:

سرویس اینترنت پرسرعت ایرانسل با گذشت بیش از یکماه از امضاء موافقتنامه ارتقاء شبکه ایرانسل به نسل های بالاتر ابهاماتی را برای مشترکان به همراه آورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، 13 مرداد طی مراسمی موافقتنامه ارتقاء شبکه اپراتور دوم تلفن همراه کشور به نسل های بالاتر (3G و 4G) به امضاء مدیرعامل ایرانسل و رگولاتوری رسید و مقرر شد پس از طی دوره آزمایشی و برطرف کردن مشکلات احتمالی، پروانه ارتقاء شبکه نیز صادر شود.

این اتفاق در روز سه شنبه 4 شهریورماه روی داد و پروانه ارتقاء شبکه و مجوز عرضه تجاری این سرویس نوین به اپراتور دوم اعطا شد. اکنون با گذشته 20 روز از دریافت پروانه ایرانسل گذشته ابهامات بسیاری برای مشترکین این سرویس جدید به وجود آمده است.

برخی از مشترکین ایرانسل مدعی هستند تعرفه هر کیلوبایت استفاده آزاد(بدون بسته) از اینترنت نسل 3 این اپراتور برخلاف تعرفه اعلام شده(نیم ريال) همچنان 5ريال محاسبه می شود.

با توجه به اینکه ایرانسل پایان بسته های اینترنت خود را بصورت خودکار اعلام نمی کند و بدلیل عدم اطلاع از پایان بسته های اینترنت همراه، زیان بسیاری به مشترکین می رسد، این موضوع قابل توجه است؛ زیرا (با تعرفه روز) هزینه ای در حدود 10 برابر برای مشترک در بر دارد.

علی اصغر عمیدیان -رئیس سازمان رگولاتوری نیز چندی پیش ضمن اعلام خبر نظارت دقیق بر صورتحسابگیری اپراتورها گفته بود: هزینه استفاده آزاد از دو سرویس GPRS و 3G در سیستم صورتحساب به تفکیک محاسبه می شود. وی همچنین تعرفه 3G را هر کیلو بایت نیم ريال و تعرفه GPRS را هر کیلو بایت 4 ريال اعلام کرده بود.

از دیگر مشکلاتی که مشترکین این اپراتور با سرویس اینترنت همراه خود اعلام می کنند، می توان به مشخص نبودن سرعت در بسته های ارائه شده اشاره کرد.

ارائه نسل 4 تلفن همراه یا همان 4G نیز یکی دیگر از مشکلات مطرح شده از سوی مشترکان این اپراتور است. ایرانسل در تبلیغات خود مکرراً از ارائه توأمان 3G و 4G خبر می دهد، در حالیکه هنوز در هیچ نقطه ای، مشترک عادی امکان استفاده از خدمات نسل چهارم تلفن همراه(4G) را ندارد.

نکته مورد سؤال دیگر این است که چرا ایرانسل 4G و LTE را تبلیغات بصورت مجزا اعلام می کند، در صورتی که LTE یکی از استانداردهای رایج در نسل چهارم تلفن همراه بوده و سرویس مجزای دیگری محسوب نمی شود.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =