رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به فارس گفت: تعرفه هر کیلوبایت اینترنت 3G نیم ریال و GPRS چهار ریال است. اکنون مشترکان موبایل گاهی از 3G و گاهی از GPRS استفاده می‌کنند و هزینه استفاده آزاد از‌ این دو سرویس‌ در سیستم صورت‌حساب‌ به تفکیک محاسبه می‌شود.

علی‌اصغر عمیدیان در پاسخ به این سؤال که با ارائه نسل سوم توسط اپراتورهای موبایل و تفاوت تعرفه اینترنت 3G و GPRS آیا هزینه استفاده مشترک از این دو سرویس، قابل تفکیک است، گفت: مشترک در گوشی‌های هوشمند مختار به فعال یا غیر فعال‌سازی 3G است. مواقعی که مشترک از 3G استفاده می‌کند هزینه 3G می‌پردازد و آنجایی که امکان استفاده 3G وجود ندارد و GPRS استفاده می‌کند هزینه GPRS می‌پردازد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در Billingcenter (سیستم صورت‌حساب‌گیری) این تعریف وجود دارد و رگولاتوری نیز طبق تعرفه ابلاغی به اپراتورها بررسی می‌کند که هزینه هر سرویس طبق تعرفه تعیین شده محاسبه شود.

وی تأکید کرد: بنابراین هزینه استفاده از‌ سرویس‌های 3G و GPRS به تفکیک محاسبه می‌شود.

عمیدیان در پاسخ به این سؤال که آیا اطلاع از میزان مصرف 3G یا GPRS برای مشترک نیز قابل تشخیص است، گفت: در گوشی‌های هوشمند ریز عملکرد دو سرویس به صورت ثانیه‌ای قابل ملاحظه‌ است. وی گفت: تعرفه 3G هر کیلوبایت نیم ریال و تعرفه GPRS هر کیلوبایت 4 ریال است.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =