تسنیم نوشت:

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است، گفت: قصد داریم ۶۰ میلیارد تومان از سرانه مدارس را قبل از آغاز سال تحصیلی به حساب مدارس واریز کنیم.

علی‌اصغر فانی عصر امروز در دیدار با مدیران مدارس استان کردستان در سنندج با اشاره به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی به شروع خدمت خود در کردستان در سال ۶۰ اشاره و اظهار کرد: سال تحصیلی ۶۱-۶۰ در کردستان با ۵۰ روز تأخیر آغاز شده بود و ما با برنامه‌ریزی که انجام دادیم توانستیم وضعیت را بهبود بخشیده و آموزش و پرورش استان را از رتبه ۳ آخر لیست کشور به رتبه ۳ ارتقا دهیم.

وی گفت: با تلاش‌های انجام شده در کردستان در مدت ۸ ماه توانستیم در سال ۶۱ روز اول مهرماه در کلاس درس یکی از مناطق دورافتاده کردستان شاهد تدریس در کلاس درس باشیم و خبر این موفقیت بهترین خبری بود که در طول عمرم دریافت کردم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هر سازمان فرهنگ خاص خود را دارد و آموزش و پرورش نیز از این اصل مستثنی نیست و این فرهنگ که به آن فرهنگ سازمانی حاکم بر یک مجموعه اطلاق می‌شود باید در آموزش و پرورش به گونه‌ای باشد که در این وزارتخانه اخلاق و روابط انسانی حاکم باشد.

وی گفت: مدرسه محوری یکی از سیاست‌هایی است که آموزش و پرورش دنبال می‌کند و این سیاست دارای رویکردی است که با حاکمیت اخلاق و روابط انسانی بر اصول تفویض اختیار و مشارکت پذیری استوار است.

فانی به وظایف مدیران اشاره کرد و افزود: مدیران مدارس باید به گونه‌ای عمل کنند که دانش آموزان مسئولیت پذیری را در مدارس یاد بگیرند و دانش آموزان در شورای آموزش و پرورش مشارکت‌پذیری و مسئولیت‌پذیری را فرا می‌گیرند که خیلی از مدیران به این شورا بی توجه هستند.

وی خاطر نشان کرد: مدرسه محوری به این معناست که از توان خانواده‌ها در راستای پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش به شیوه درست اداره مدارس توسط مدیران اشاره کرد و گفت: یکسان سازی نگرش در مدارس نه امکان‌پذیر و نه لازم است بلکه مدیران باید به دنبال تقریب نگرش‌ها با همکاران خود در محیط آموزشی باشند چرا که با رسیدن به این مطلوب کار تفویض اختیار در مدارس آسان‌تر می‌شود.

وی به مطالبات معلمان اشاره کرد و گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است که با اتمام کار و ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی و تصویب آن شایستگی حرفه‌ای معلمان در ارزیابی آن‌ها لحاظ می‌شود.

فانی به سرانه امسال مدارس اشاره کرد و افزود: امسال برای ۱۰۵ هزار مدارس کشور ۱۲۰ میلیارد تومان سرانه در نظر گرفته‌ایم و می‌خواهیم ۶۰ میلیارد تومان از سرانه مدارس را قبل از آغاز سال تحصیلی به حساب مدارس واریز کنیم اما با این حال هنوز هم به کمک‌های مردمی نیازمندیم.

وی به برخی انتقادها درباره حجم بالای کتب درسی اشاره کرد و گفت: سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش که مسئول تألیف کتب درسی است مشغول بازنگری در محتوای کتاب‌هاست و یکی از موضوعات که بررسی می‌شود حجم کتاب‌های درسی است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین اکتیو IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    45 5
    تاشما بخواید این طرح ها رو بررسی کنید 4سال دولت تموم شده آخه همه می دونن شما کلا هم کارهات مثل فیلم صحنه آهسته می مونه .اینها رو هم که میگید از ترس استیضاح است
  • رحمان A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    35 1
    حالا این آقا می خواهد آموزش و پرورش را به دهه60ببرد عزیزم علم هر ثانیه در حال جهش است شما حال /////
  • بی نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    18 2
    مردیم از بس که واژه در حال بررسی شنیدیم. حالا شده در نوبت برسی چقدر خلاقیت. در آموزش پرورش هیچگاه رتبه بندی صورت نمی گیرد. قول میدم ده سال هم همین واژه در حال بررسی یا مشابه آن مطرح است. وسلام در حال برسی ناتمام
  • ناامید A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    23 1
    من به عنوان یه فرهنگی نه رضایتی از عملکرد ایشان دارم و نه امیدی به بهبودی اوضاع در واقع اقای روحانی اینجا تدبیر نکرد و ما را ناامید کرد. وقتی حق التدریس بهار هنوز پرداخت نشده معلم با چه انگیزه ای سال نو تحصیلی را اغاز کند . کاش کسی این حرفها را بشنود
  • معلم مشهدی A1 ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    21 2
    سه ماهه هر چند روز یبار میگید در کمسیون اجتماعی داره بررسی میشه اگه اهل عمل وجدیت بودید تا حالا باید میفرستادید مجلس برای اینکه در سال جدید تحصیلی اجرابشه
  • علی A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    16 2
    تا کی میخواد در دست بررسی باشه بابا بس کنید تاکی میخاید مردمو سر کار بذارید.
  • فلاح IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    6 1
    بنده مطالبات ذیل را با گذشت چند سال هنوز دریافت نکردم چه رسد به قول و قرارهای جدید رتبه بندی معلمان: 1 پاداش گروه تشویقی سال 83 آ.پ شهر قدس 2 هزینه نقل و انتقالات سال 90 از آ.پ شهر قدس به منطقه 10 تهران 3 اضافه حقوق طبقه تشویقی دو ماه آخر 92 منطقه 10 تهران 4 اضافه حقوق دو ماه آخر 91 منطقه 10 تهران به قول خودشان رفته دیون دولت حالا کی اعتبار بیاد دولت پرداخت کند معلوم نیست.
  • بی نام A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    8 0
    این که شما ناتوانید از انجام بعضی کار ها مانند رتبه بندی معلمان به همه ی فرهنگیان ثابت شده است پس لطفا بلوف نزنید و میز ریاست را رها کنید اول اضافه کار شش ماه عقب افتاده ی ما را بدهید بعد اظهار نظر فرمایید