معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا با حضور در مهمان‌شهر شهید ناصری ساوه از وضعیت پناهندگان افغانی مستقر در این مهمان‌شهر بازدید کرد.

ارتارین کازین در این بازدید که به همراه مسوولان کشور، استان و شهرستان صورت گرفت گفت: مردم و مسوولان ایران بسیار سخاوتمند و مهمان‌نواز هستند و این مهم برای جامعه جهانی یک موهبت است.

او ضمن اعلام قدردانی جامعه بین‌الملل از ملت و دولت ایران گفت: به اردوگاه‌های پناهندگان در کشورهای دیگر نیز سفر کرده‌ام اما شرایط این اردوگاه‌ها در ایران بسیار نمونه و عالی است.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا گفت: فراهم کردن زمینه ایجاد این اردوگاه‌ها کار ساده‌ای نبوده و نیازمند همکاری و تلاش گروهی است.

او ابراز امیدواری کرد که با افزایش سفرهای مقامات بین‌المللی به ایران، به اهمیت اجرای برنامه جهانی غذا به ویژه در میان پناهندگان افغانی بیش‌تر پرداخته شود.

او گفت: این سفر با هدف گفت‌وگو و برنامه‌ریزی برای برطرف کردن چالش‌های احتمالی و شناسایی فرصت‌ها صورت گرفته است.

او از جامعه جهانی خواست که موضوع پناهندگان را فراموش نکند و گفت: یادآوری این مهم اصلی‌ترین هدف سفر من به ایران بود.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا هم‌چنین آموزش را امری مهم در مورد پناهندگان دانست و گفت: ما در سوریه اعلام کردیم که با وجود بحران‌های موجود در این کشور هیچ کودکی نباید محروم از تحصیل باشد و این شعار ما در سراسر جهان است.

مهمان‌شهر شهید ناصری ساوه پذیرای پناهندگان افغانی است.

عکسها: ایسنا

47282 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    گمانم این اقای نماینده سازمان ملل تا کنون ماموریتهایش بغیر کشورهای گینه بیسائو.بورکینا فاسو. سومالی و ... جای دیگری نرفته اند هر چند افاغنه بودن در ایران با هر کیفیتی را بیشتر می پسندند
  • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    همه رو بريزيد بيرون، آخه كشوري كه واسه مردم خودش كم داره پناهنده رو ميخواد چيكار
    • بی نام A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
      8 14
      بی نامی که میگی بریزیدشون بیرون اینو بخون. روستایشان برق نداشته‌. از رادیو باتری‌خورش صدای امام را شنیده که مردم را به جبهه می‌خوانده. عاشق امام بوده و معلوم است که نمی‌توانسته آرام بنشیند. از کیلومترها آن‌طرف‌تر از میان کوه‌های هندوکش به سمت ایران حرکت می‌کند. بعد از یک ماه به مناطق جنگی می‌رسد. کسی که برایش پلاک می‌سازد پرسیده: از کجا؟ سرش را بلند گرفته و با غرور گفته: "افغانستان" شما برای چی آمدید اینجا؟ با غرور عکس امام را نشان داده و گفته: این آقا گفته بیاییم. روزگاری افغانستانی‌هایی که میهمان ایرانی‌ها شده بودند با مشاهده شروع تهاجم نظامی علیه ایران، به پا خاستند و به جبهه‌های ایرانی جنگ شتافتند و چیزی قریب به 2000 شهید افغانستانی تقدیم ایران کردند.
    • بی نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
      4 3
      شب دراز است و قلندر بیدار . دنیا بالا و پایین زیاد داره . من فقط می ترسم تر و خشک باهم بسوزند.
    • مصطفی IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
      12 16
      اولا دوستان خبرآنلاین، افغان، نه افغانی. افغانی یه توهینه ثانیا شما دوست عزیز، متاسفانه خیلی خیلی کارهای شرافتمندانه هست که برادران هموطن بهشون تن نمیدن و واقعا اگه افغان ها نباشند، چرخ صنایعی خاص لنگ می زنه. مثلا اصفهان که از قطب های اصلی سنگ در کشوره، شهرک صنعتی بزرگی داره به اسم محمودآباد. واقعا تصور محمودآباد بدون کارگرای زحمتکش افغان، غیرممکنه...
  • بی نام A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    به امید آبادانی و آزادی کشور برادر افغانستان
  • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    این را از ته قلب می گویم که با دیدن بدبختی و بیچارگی این افغانی ها و زندگی زاغه نشینی و اقامت در خانه های گلی بیرون شهر و بیابان و بچه های انها و نگاه نماینده ملل به یک دونه درخت و آب دادن شدن به آن و دریافت تابلو فرش حس سیاسی بودن این اقدامات بهم دست داد و فکر آن پناهجویان ایرانی در جزایر نزدیک استرالیا که به فجیع ترین شکل ممکن زندگی می کنند و کشته می شوند
    • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
      تهش چی گفتی ما نفهمیدیم ؟
  • سیما IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    6 20
    رسانه عزیز افغان درسته نه افغانی اهل افغانستان با واحد پولی افغانستان فرق دارن.
  • مهدی IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    2 11
    به این.... میگی بهترین پناهگاه
  • بی نام A1 ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    18 2
    وضع حاشيه نشينهاي خودمون از اينا خرابتره
  • بی نام A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    5 3
    من میخوام برم افغانستان پناهنده شم....
  • بلوچ A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 1
    زنده باد افغان