فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف نزدیک به 17 تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پايگاه خبري پليس، سرتيپ دوم پاسدار"حسين رحيمي" عصر ديروز در ديدار با قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري و هيئت همراه با بيان اين مطلب افزود:استان سيستان و بلوچستان به دليل موقعيت جغرافيايي و همجواري با کشور افغانستان که از مراکز اصلي توليد مواد مخدر در جهان مي باشد از موقعيت ژئوپولوتيک بسيار حساسي برخوردار است.

فرمانده انتظامي استان سيستان و بلوچستان ادامه داد:نيروي انتظامي در سطح استان با توجه به اهميت مبارزه با مواد مخدر و مقابله با سوداگران مرگ،برخورد جدي با اين پديده شوم را در دستور کار قرار داده است.

وي در ادامه سخنان خود ضمن بيان چندين عمليات منجر به درگيري مسلحانه با سوداگران مرگ از ابتداي سال تا کنون گفت: در اين درگيري ها ماموران ضمن به هلاکت رساندن پنج قاچاقچي ،34 قبضه سلاح جنگي و 108 دستگاه انواع خودرو هاي سبک و سنگين را از قاچاقچيان توقيف کرده اند.

فرمانده انتظامي استان سيستان و بلوچستان با بيان اينکه با تلاش ماموران تعداد 19 باند بزرگ توزيع کننده مواد مخدر در عمليات هاي پليسي منهدم شده اند،افزود: از ابتداي سال تا کنون طي چندين عمليات در نقاط مختلف استان يک هزار و 79 نفر به جرم مواد مخدر دستگير و به مراجع قضايي معرفي شده اند.

سردار رحيمي در بخش پاياني سخنان خود با بيان وجود چند ايستگاه بازرسي مصوب در سطح استان گفت: با تجهيز اين ايستگاه ها به تجهيزات جديد و اسقرار سگ هاي مواد ياب در اين يگان ها، سوداگران مرگ بيشتر در رسيدن به اهداف پليد خود ناکام خواهند ماند.

دکتر "جزيني" نيز در اين ديدار ضمن تقدير از تلاش هاي نيرويي انتظامي در راستاي مبارزه با مواد مخدر، هدف اصلي خود از سفر به زاهدان را بررسي مشکلات ومعضلات در اين حوزه عنوان کرد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري، مبارزه با مواد مخدر با رويکرد اجتماعي و مشارکت مردم را از برنامه هاي اين ستاد عنوان کرد و افزود:در اين استان 40 سازمان مردم نهاد در اين حوزه داريم که بايد با افزايش اين نهادها مشارکت مردم در حل معضل مواد مخدر افزايش دهيم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =