این بی شک متفاوت ترین مصاحبه امیر قلعه نویی در 4 یا 5 سال اخیر است. گفت و گویی از خبرگزاری فارس با امیر قلعه نویی درباره ماجرای نکونام.

فارس: آقای قلعه‌نویی طبق اظهارات نکونام به نظر می‌رسد شما پشت فتح‌الله‌زاده پنهان شدید تا خیلی از مسائل رو نشود.

من پشت فتح‌الله پنهان شدم؟! آیا خود نکونام در برنامه تلویزیونی با فتح‌الله‌زاده جر و بحث نکرد؟! شاهدهای زیادی داریم که خودش در یک جمع گفت که می‌خواهد علیه مدیرعامل سابق استقلال(فتح الله زاده) صحبت کند اما من این اجازه را ندادم. شبی که نکونام با فتح‌الله‌زاده در برنامه تلویزیونی جر وبحث کرد و من آن برنامه را ندیدم فردا صبح ساعت 10 یا 11 بود که خودش با من تماس گرفت و توضیحاتی داد. شما می‌توانید پرینت مکالمات آن تاریخ را درآورید تا همه چیز مشخص شد که چه کسی راست می‌گوید چه کسی دروغ.

اگر من حتی یک بار به با او تماس گرفته باشم و پرینت آن درآید، می‌پذیرم که او هر چه می‌گوید راست است.

فارس: اما نکونام اعلام کرده که شما با او تماس گرفته‌اید تا به استقلال بیاید.

برای این‌کار دوباره تاکید می‌کنم پرینت مکالمات تلفن من با نکونام را پیدا کنید. چه در زمانی که او در اسپانیا بود و چه زمانی که در ایران بود و اگر تماسی با او داشته باشم و اسناد هم ثابت کند می‌پذیرم که او راست می‌گوید و دروغی در کار نیست. او حتی یک هفته قبل از اینکه از استقلال برود بیشتر از 10 بار با من تماس گرفت. حتی بعد از گرفتن رضایتنامه‌اش این کار را انجام داد. راجع به جر وبحثش من از نکونام پرسیدم که داستان جر و بحث‌تان با فتح‌الله‌زاده چه بوده؟ پس از شنیدن ماجرا به او گفتم که حق نداشتی با مدیرعامل بحث کنی. او هم یک سری موارد گفت که نمی‌خواهم آنها را بازگو کنم. من هم به او گفتم: در یک اتاق هم می‌توانستی مسئله را بیان کنی و مشکلت را با مدیرعامل حل کنی.

حالا من یک سؤال دارم اگر امیر قلعه‌نویی تا این حد بد است که نکونام می‌گوید پس چرا او اینقدر با من تماس می‌گرفت؟ آقای نکونام اگر من اینقدر بد هستم چرا با من این همه تماس می‌گرفتی؟

فارس: شما که علاقه ای به بازی نکونام نداشتی، پس چطور برای سال دوم هم او را جذب کردید؟

شما با فتح الله زاده تماس بگیرید و بپرسید آیا برای فصل دوم نکونام در لیست من بوده یا نه.اصلا لیستی که من به مدیرعامل دادم نامی از جواد نکونام نبود و او را نمی خواستم و علی امیری هم می تواند لیست مورد نظری را که داده بودم را تایید یا تکذیب کند.

فارس: به نظر می‌رسد که در دو سال اخیر به شدت ضد تیم ملی بودید.

من اگر ضد تیم ملی بودم چرا تا آن حد مربیان تیم ملی به تمرین تیم استقلال رفت و آمد داشتند. حتما روی خوش می‌دیدند که می‌آمدند و می‌رفتند. در مورد استراحت دادن به جواد نکونام بهتر است با مارکار آقاجانیان صحبت کنید چرا که او شاهد زنده است. چرا که تمام موارد را در مورد جوادنکونام مبنی بر بالا رفتن سن نکونام و استراحت دادن به این بازیکن که از زبان سیموئز خارج شد را مارکار آقاجانیان ترجمه کرد. در بازی‌هایی هم بود که به تشخیص خودمان او را در ترکیب نمی‌گذاشتیم. مقابل آلومینیوم هرمزگان که با بندرعباس بازی داشتیم خودم باوجود آنکه هافبک نداشتم اما نکونام را از ترکیب بیرون گذاشتم و پژمان منتظری را از خط دفاع به خط هافبک آوردم. در بازی با تراکتورسازی نیز که یکی از حساس‌ترین بازی‌های ما بود او را کنار گذاشتم اما در جریان همان بازی به دلیل مصدومیت یکی از بازیکنان مجبور شدم او را به زمین بیاورم. من حتی قبل از توصیه سیموئز هم این کار را می‌کردم. حالا خواهش می‌کنم به عنوان یک رسانه بروید و تمام پرینت‌های تلفنی که انجام شده را استخراج کنید تا بدانید حقیقت چیست. اصلا من یک درخواست دارم و نکونام را به قرآن کریم قسم می‌دهم؛ آیا یادت هست یک روز داخل زمین فوتبال آمدی و در حالی که دو روز مانده بود رضایتنامه‌ات را از استقلال بگیری به من گفتی که به فتح‌الله‌زاده بگو تمامش کند؟ حالا من می‌آیم پشت فتح‌الله پنهان می‌شوم؟‌آقای نکونام پرینت تلفن‌هایت موجود است.

فارس: اقای قلعه‌نویی واقعا در دو سال اخیر دلتان همراه تیم ملی نبوده است؟

شما ببینید ما بیشترین نفرات را به تیم ملی دادیم. وقتی فرزاد حاتمی از تراکتورسازی به استقلال آمد، خوب بازی کرد و به تیم ملی راه یافت. ایمان موسوی هم شرایط خوبی پیدا کرد. پس ما همراه تیم ملی بودیم. این حرف‌ها که زده می‌شود جامعه به خوبی از آنها آگاه است اما افرادی هستند که شاهد زنده‌اند. آقایان فتح‌الله‌زاده، آقای علی امیری، مارکار آقاجانیان، ایمان موسوی، منصور پورحیدری و ... هستند و می توانند در مورد جزئیات صحبت کنند. اگر با آنها صحبت کنید خیلی مسائل را شفاف می‌گویند. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =