۰ نفر
۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۳

در تعطیلات عید فطر 7 نفر از هموطنانمان در سواحل انزلی و رضوانشهر و سدهای کرج و طالقان غرق شدند.

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: چهار نفر در سواحل انزلی و رضوانشهر به دلیل شنا در خارج از طرح‌های سالم سازی دریا غرق شدند.

یونس رنجکش در حاشیه بازدید از طرح‌های سالم‌سازی دریا در استان  به مهر گفت: مسافران و گردشگران با بی‌دقتی و بی‌احتیاطی در استفاده از دریا، شیرینی سفر را به کام خانواده‌ها تلخ نکنند.

وی همچنین بر لزوم توجه به هشدارهای نیروهای نجات غریق، یگان ویژه و امدادگران هلال احمر مستقر در سواحل دریا تاکید کرد و گفت: در حال حاضر افزون بر دو هزار نفر نیرو اعم از نجات غریق، همیاران نجات غریق، امدادگران هلال احمر، یگان‌های ویژه و همیاران پلیس در طرح‌های سالم سازی و نقاط حادثه خیز نوار ساحلی استان مستقر هستند.

علاوه بر این بازرسی‌های مستمر از سوی وزارت کشور و استانداری گیلان در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران از طرح های سالم سازی دریا انجام می شود.

شنا در خارج از طرح های سالم سازی و در مناطق خطر آفرین، عدم آشنایی به محیط و نداشتن مهارت شنا از عوامل افزایش غریق در دریا است از اینرو می طلبد گردشگران به هشدارهای نیروهای مستقر در سواحل دریا توجه کنند.

رنجکش در ادامه با بیان اینکه امسال تعداد غریق در گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار پایین بوده است، گفت: با توجه به تمهیدات پیشگیری آمار وضعیت غریق از خردادماه سال جاری تاکنون 80 درصد کاهش را نشان می دهد.


غرق شدن سه مسافر در سدهای کرج و طالقان

معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز از غرق شدن سه نفر در سد طالقان و کرج خبر داد و به مهر گفت: جسد جوان 21 ساله ای در سد طالقان توسط نیروهای امدادی جمعیت پیدا و به نیروهای انتظامی تحویل داده شد.

داود رجبی گفت: ساعت 10 صبح دیروز چهارشنبه پس از اعلام خبر غرق شدن جوان 21 ساله در سد طالقان دو گروه امدادی سیلاب و جاده به این منطقه اعزام شد. پس از 8 ساعت جستجو جسد این جوان 21 ساله توسط نیروهای امدادی پیدا و تحویل نیروهای انتظامی شهرستان طالقان داده شد.

به گفته رجبی، هم‌زمان جوان 20 ساله دیگری در سد کرج غرق شد که نیروهای امدادی پس از اطلاع از این خبر به منطقه اعزام شده‌اند. دو گروه امدادی جاده و سیلاب از ساعات اولیه صبح در حال جستجوی جسد جوان 20 ساله غرق شده در سد کرج هستند ولی متاسفانه تا کنون نتوانسته اند جسد این جوان را پیدا کنند.

معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز گفت: مرد 58 ساله‌ای دیگری در نزدیکی رستوران زیبا در محور کرج- چالوس غرق شد نیروهای امدادی جسد وی را لحظاتی قبل از آب پیدا کردند و به نیروهای انتظامی تحویل دادند.

رجبی در پایان با اشاره به شروع دور دوم مسافرت های تابستانی و استفاده هموطنان از حاشیه رودخانه گفت: به همه هموطنان که قصد مسافرت در محور کرج - چالوس و یا هر محور دیگری را دارند توصیه می‌کنیم از فرزندان خود مراقبت بیشتری داشته باشند و توصیه های نیروهای امدادی را جدی بگیرند.

46282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =