ایسنا نوشت:

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از معدن پروده طبس گفت: این سفر باعث خواهد شد تا برنامه‌ریزی وسیع اکتشافی را در اینجا پیش‌بینی کرده و اشتغال‌زایی بیشتری را ایجاد کنیم.

مهدی کرباسیان امروز یکشنبه در مراسم بازدید از معدن پروده، زون ۴، کارخانه زغال‌شویی و کارخانه کک طبس گفت: حقوق کارگران معدن نسبت به سختی کارشان کم است و با توسعه و افزایش درآمد این شرکت‌ها حقوق‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه تولید در کشور باید افزایش یابد، ادامه داد: تولید در کشور باید از رشد منفی پنج درصد سال ۱۳۹۱ رشد بیشتری داشته باشد.

او با بیان اینکه طبس یکی از نقاطی است که در دنیا دارای ذخایر زغال‌سنگ بسیار خوبی است، گفت: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن ذخیره زغال‌سنگ حرارتی و کک‌شو معادن طبس است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: میزان کمی از این ذخایر کشف شده است و طی این سفر سعی خواهد شد تا با برنامه‌ریزی وسیع اکتشافی، اشتغال بیشتری ایجاد شود.

کرباسیان افزود: در معادن مرتبط با ایمیدرو در طبس نزدیک به ۲۰۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

وی درخصوص واگذاری معادن زغال‌سنگ طبس به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد بر اساس تصویب هیت وزیران گفت: این صندوق وابسته به وزارت‌رفاه و تامین اجتماعی است و توجه ویژه‌ای به کارگران این منطقه خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در طبس ادامه داد: از سیاست‌های اصل ۴۴ و خصوصی‌سازی این است که سازمان‌های توسعه‌ای مانند ایمیدرو بعد از آن‌که به بهره‌برداری رسید واگذار شوند.

کرباسیان گفت: سعی می‌کنیم حوزه جدید اکتشاف را در طبس داشته باشیم و چند واحد دیگر نظیر معدن پروده را ایجاد کنیم.

وی در خصوص طرح‌های توسعه‌ای ایمیدرو برای این منطقه گفت: مزینو، آبدوغی، پروده ۴ و پروده ۶، از جمله پروژه‌های اکتشافی است.

معاون وزیر، صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه معدن پروده ۴ نزدیک به ۱۱ سال تعطیل است، گفت: دلیل تعطیلی معدن پروده ۴ بروکراسی و تحریم است و این معدن امسال فعال شده و گشایش اعتبار خواهد شد.

کرباسیان خاطرنشان کرد: معدن پروده ۶ یک مخزن بسیار بزرگ زغال‌سنگ است که طی دو ماه آینده فرخوان آن انجام می‌شود و سرمایه‌گذار جذب و تا آخر امسال سه پهنه جدید به عملیات خواهد رسید.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =