هاشمی‌نسب:  دایی فصل قبل باید در 10 جبهه دعوا می‌کرد/ دوران حکومت استقلال و پرسپولیس تمام شده

مهدی هاشمی نسب مدافع اسبق تیم‌ملی‌ که سابقه بازی در استقلال و پرسپولیس را هم دارد، معتقد است که دوران حکومت این دو باشگاه در ایران به پایان رسیده و مشکلات آنها باید به صورت ریشه ای برطرف شود.

امیرحسین اعظمی / هاشمی نسب در مورد قهرمانی فولاد خوزستان در لیگ برتر، وضعیت تیم‌ملی‌ و مسائل مختلف دیگر به سوالات پاسخ می‌ دهد. او تاکید می‌ کند که در این فوتبال هر کسی بتواند زور بگوید در نهایت حرفش ارزش خواهد داشت. حرف های هاشمی نسب را می‌ خوانید.

به نظر تو فولاد خوزستان مستحق قهرمانی بود؟

من معتقدم فولاد تنها تیمی بود که موفقیت هایش تداوم داشت و زیاد دچار فراز و نشیب نشد. بازیکنان این تیم با انگیزه زیادی بازی کردند و قهرمانی حق فولاد بود. مهمترین دلیلی که باعث شد این تیم قهرمان شود نداشتن حاشیه بود. در این چند سال در حق فوتبال خوزستان اجحاف شد و من به عنوان یک خوزستانی خوشحال هستم که این تیم با شایستگی به قهرمانی رسید. فولاد قهرمان شد چون ستاره های کاذب و قلابی نداشت.

به نظر تو چرا استقلال و پرسپولیس قهرمان نشدند؟

دلیل مهم را در عدم مدیریت صحیح می‌ دانم. البته این موضوع فقط به مدیران دو باشگاه مربوط  نمی‌ شود و به خیلی از مسائل دیگر از جمله شیوه اداره این دو باشگاه مربوط می‌ شود. وقتی بازیکنان این دو تیم با مشکلات مالی مواجه شوند همه چیز به هم می‌ ریزد و تیم وارد حاشیه می‌ شود. شما دیدید که در فصل جاری این اتفاق برای هر دو باشگاه افتاد. به نظر من استقلال و پرسپولیس با این شیوه  نمی‌ توانند به جایی برسند.

خیلی ها معتقدند وزارت ورزش هم شیوه مناسبی را در اداره این دو باشگاه در نظر  نمی‌ گیرد، نظر تو چیست؟

مشکلات استقلال و پرسپولیس فقط به یکی، دو مورد خلاصه  نمی‌ شود. این دو باشگاه در نحوه اداره شدن، مشکلات مالی، تیم های پایه و خیلی چیزهای دیگر دچار ضعف هستند و الان شرایط طوری شده که باید گفت دوران حکومت آنها در فوتبال ایران به پایان رسیده است. وقتی یک باشگاه دنبال موفقیت است باید در تمامی زمینه ها حرفه ای باشد.

به نظر تو علی دایی امسال کارنامه قابل قبولی داشت؟

پرسپولیس امسال این همه مشکل و حاشیه داشت و فکر می‌ کنم نایب قهرمانی با این همه مشکلات از سر پرسپولیس هم زیادتر بود. امسال دایی باید با 10 جبهه دعوا می‌ کرد و با این همه مشکل خیلی خوب نتیجه گرفت.

راستی در مورد اختلاف های اخیر بین کارلوس کروش و 4 باشگاه لیگ برتری، حق را به کدامیک می‌ دهی؟

من معتقدم زور در این فوتبال قانون است و همه چیز با زور مشخص می‌ شود. شما در هیچ جای دنیا پیدا  نمی‌ کنید که تیم های باشگاهی در کوران رقابت های بین اللملی باشند ولی بازیکنان ملی پوش خود را به اجبار از دست بدهند.

برخی معتقدند فدراسیون فوتبال مقابل تمامی خواسته های کروش تسلیم شده و این اتفاق خوبی نیست. نظر  خودت چیست؟

من هم معتقدم الان کروش  همه کاره این فوتبال است. در اینکه او یک مربی بزرگ و کاربلد است شکی وجود ندارد و باید بگویم که این مربی به فوتبال ایران خیلی سرویس داد و خیلی کمک کرد. این مسائل اما دلیل  نمی‌ شود که درباره مسائل کلان فوتبال ما تصمیم بگیرد و در امور باشگاه ها دخالت کند. مگر ما در این فوتبال آدم بزرگ کم داریم که اینگونه افراد تمامی تصمیم ها را بگیرند. البته دیدند این اتفاقات طبیعی است چون ما در فوتبالمان اختلاف نظر داریم و خیلی ها دنبال حسادت و زیاده روی هستند. وقتی این شرایط وجود دارد طبیعی است که یک نفر از خارج بیاید و برای ما تصمیم بگیرد.

همچنان می‌ خواهی از فوتبال دور بمانی؟

من بارها گفتم که اگر حرفی می‌ زنم برای خودم نیست و خدا آنقدر به من روزی داده که محتاج نباشم. فقط می‌ خواهم بگویم که بعضی ها مثل اختاپوس به جان این فوتبال افتاده اند و به امتیازهای فردی فکر می‌ کنند. به آنها می‌ گویم که بگذارید افراد سالم و آنهایی که نیاز دارند از این سفره فوتبال نان بخورند. بهتر است بعضی ها فکر آخر و عاقبت خود باشند.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =