ایرنا نوشت:

مریخ امشب ( دوشنبه شب ) به نزدیکترین فاصله خود با زمین می رسد و ساکنان زمین می توانند با چشم غیر مسلح این سیاره سرخ را ببینند.
به گزارش یونایتدپرس، سیاره مریخ در این روز به حداقل فاصله خود با زمین یعنی به 90 میلیون کیلومتری می رسد.

تقریبا هر 600 روز یک بار سیاره مریخ به نزدیکترین فاصله خود با زمین می رسد و با این که در طول سال با چشم مسلح قابل دیدن است امشب رصد آن از زمین واضح تر است زیرا به علت فاصله نزدیک آن به زمین که 90میلیون کیلومتر است با وضوح بیشتر و به راحتی قابل رصد برای ساکنان زمین خواهد بود.

در سال 1382نیز مریخ به فاصله 50میلیون کیلومتری زمین رسید.

مریخ همواره در صورت فلکی سنبله به رنگ سرخ مشخص و قابل مشاهده است.

نیمه های شب وقتی به این صورت فلکی نگاه می کنید می توانید مشتری را در غرب، مریخ را در وسط و زحل را پایین صورت فلکی سنبله رصد کنید.

دوستداران علم نجوم می توانند امشب مریخ را در صورت فلکی سنبله مشاهده و افرادی که تلسکوپ دارند می توانند تصاویر حیرت انگیزی ثبت کنند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    5 0
    با سلام. اگرچه این خبر از سایت دیگری برداشته شده است، اما از سرویس دانش خبر آنلاین بعید است خبری با این همه اشتباه را منتشر نماید 1 در خط اول نوشته است: «...ساکنان زمین می توانند با چشم غیر مسلح این سیاره سرخ را ببینند.» گویی در شب های دیگر مریخ فقط با تلسکوپ قابل مشاهده در آسمان است 2 اگرچه با توجه به بیضی بودن مدار زمین و مریخ، فاصله این دو سیاره در هر بار مقابله متفاوت است؛ اما کمترین فاصله دو سیاره 56 میلیون کیلومتر است. اینکه چرا عدد 90 میلیون کیلومتر به عنوان کمترین فاصله این دو سیاره ذکر شده است، اشتباهی است که باید از نویسنده پرسید 3 این جمله «مریخ همواره در صورت فلکی سنبله به رنگ سرخ مشخص و قابل مشاهده است» بی شک غلط است. امید است دیگر شاهد این گونه خبرها نباشیم