ایرنا نوشت:

صادق زیبا کلام استاد دانشگاه تهران در زمینه عزل و نصب ها در دولت تدبیر و امید گفت که در شش ماه اول روی کار آمدن دولت احمدی نژاد مسوولان بولدزروار کنار گذاشته شدند اما دولت تدبیر و امید این برخورد را که پسندیده نبود، تکرار نکرد و مدیرانی را که موفق بوده اند، کنارنگذاشت.

وی روز پنجشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه کردستان در سنندج اظهار کرد: با وجود روی کار آمدن دولت دکتر روحانی با رای بالا، اما بخشی از سیاست های دوره قبل ادامه دارد و این پشتوانه هم موجب تغییر در این بخش از سیاست ها نشده است. البته انتقادها به دولت کنونی در زمینه محقق نشدن سیاست ها در انتصاب مدیران به بخش هایی نیست که مدیران موفقی داشته اند.

وی اظهار کرد: به نظر می رسد اقدام روحانی در حوزه توسعه مدنی و سیاسی هنوز در حد یادآوری آنها مانده است مسلما فضا بعد از انتخابات 24 خرداد خود به خود بازتر شد و آن فضای امنیتی به مقدار زیادی کنار زده شد و نمی شود این را نادیده گرفت.

زیبا کلام درباره انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت که اصولگرایان می دانند که اگر انتخابات به صورت آزاد و بدون نظارت استصوابی برگزار شود، آنها مجلس دهم را از دست خواهند داد و در چنین شرایطی دو سوم نمایندگان مجلس دهم از طیف مستقل، معتدل و اصلاح طلب خواهند بود.

او با بیان این که باید تعداد چهره های اصلاح طلب کاندیدا را افزایش داد، افزود: اما این کار ساده نیست چرا که اختلافاتی میان خود اصلاح طلبان وجود دارد اما این مهم است با وجود اختلافات که طبیعی هم هست، اطلاح طلبان در حوزه های انتخاباتی به لیست واحدی برسند.

زیبا کلام در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری که از دلیل امیدواری زیباکلام و اصرار وی بر رویه اصلاح طلبی سوال کرد، گفت: می توان یک پل را که شش ماهه ساخته می شود با اعتبار مالی بیشتر سه ماهه ساخت اما نمی توانیم با خرج اعتبار بیشتر روند توسعه سیاسی و روند توسعه دموکراسی را در جامعه گسترش داد.

استاد دانشگاه تهران تحقق دموکراسی در هر جامعه ای را روندی طولانی دانست ، اظهار کرد: با وجود تمام دشواری ها و سختی ها حرکت ما رو به جلو است و برای اثبات این مساله می توان به مقایسه روزنامه ها و نشریات زمان وقوع انقلاب با روزنامه های امروز اشاره کرد.

وی در پایان گفت که فکر این که در آن زمان روزنامه ای وجود داشته باشد که همراه حاکمیت نباشد، امکان نداشت اما در عین حال ما نباید خود را با سوئیس مقایسه کنیم، ما در کشوری زندگی می کنیم که زمانی شاه سایه خدا بر مردم آن بوده است

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =