وزیر دفاع : پیام رزمایش های داخلی برای منطقه صلح، دوستی و امنیت است

ایرنا نوشت:

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران اسلامی هیچ خصومتی با کشورهای همسایه ندارد، گفت: تحت هیچ شرایطی حضور بیگانگان در منطقه را تحمل نمی کنیم.

سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان عصر پنجشنبه در حاشیه سومین آیین اهدای جایزه ملی شهید دکتر محمدعلی رهنمون در جمع خبرنگاران افزود: پیام رزمایش های داخلی برای منطقه صلح، دوستی و امنیت است.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی از قدرت و اقتداری برخوردار است که قادر است با آن امنیت منطقه را تامین و تضمین کند، هرچند کشورهای منطقه هم این پیام را از جانب ما دریافت می کنند که ما هیچ گاه و در هیچ شرایطی به سرزمین و منابع آنها چشم داشتی نداریم.

سردار دهقان ادامه داد: کشورهای منطقه باید در قالب ائتلاف منطقه ای، امنیت خود را تضمین کرده و حضور بیگانگان و عامل نا امنی را بر نتابند.

وی یادآور شد: پیام این رزمایش ها آن است که ایران اسلامی حاضر است از خود و امنیت منطقه دفاع کند، هیچ خصومتی را با کشورهای همسایه ندارد و در هیچ شرایطی حضور بیگانگان در منطقه را تاب نمی آورد.

آمریکا در دوران جنگ در خدمت صدام بود

وی درباره گزینه های روی میز آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا امروز این حرف را نمی زند، این کشور همواره در مقابل ایران چنین موضعی داشته بطوریکه در دوران دفاع مقدس در خدمت صدام بود.

به گفته وزیر دفاع، آمریکا در این دوران هواپیمای مسافربری ایران را مورد هدف قرار داد و سکوهای نفتی را بمباران کرد.

وی تصریح کرد: امروز کشور ما به اندازه ای قدرت یافته که آمریکا و غرب نیز آن را پذیرفته اند.

سردار دهقان با بیان اینکه عقلای سیاسی غرب هیچ گاه گزینه روی میز را انتخاب نمی کنند، افزود: در صورت جسارت و اعمال این گزینه ها، آنها پاسخ مناسب را دریافت خواهند کرد.

دنیای اسلام در عرصه انرژی جایگاه بالایی دارد

وزیر دفاع گفت: دنیای اسلام در عرصه انرژی جایگاه بالایی دارد و کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا امروز به شدت نیازمند منابع انرژی هستند.

وی گفت: در صورتیکه آمریکا و غرب بخواهند بیش از این اقداماتی علیه ما انجام دهند مقابله به مثل خواهیم کرد، زیرا تحریم مقابل تحریم یک اصل کارآمد است.

وزیر دفاع افزود: تا امروز هیچگاه فکر نکردیم به این عرصه ورود کنیم چون نیازی ندیدیم، اما در صورت سماجت و رفتار خصمانه و ضد انسانی، واکنش مناسب نشان خواهیم داد.

سردار دهقان همچنین در باره تحویل و جایگزینی موشک های «اس 300» از روسیه گفت: با روس ها مذاکره و توافقاتی کرده ایم، آنچه منافع ملی و نیازهای ما است همان خواهد شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =