توضیح رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای درباره دیپلماسی آموزشی پس از تحریم

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور در حاشیه بزرگداشت هفته فنی و حرفه ای و مراسم رونمایی از نشریه بازار فنی و حرفه ای درباره آموزش های مهارتی در دوران پس از تحریم‌ها توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کوروش پرند دیشب در حاشیه مراسم رونمایی از نشریه بازار فنی و حرفه ای که به مناسبت ۶ مردادماه روز ملی مهارتهای فنی و حرفه ای در پارک آب و آتش تهران برگزار شده بود درباره توسعه دیپلماسی آموزشی پس از رفع تحریمها توضیح داد.

او در این باره به خبرنگار ما گفت: سیستمهای آموزشی دنیا در سالهای آینده تحت تاثیر سه عامل، از جمله فناوری اطلاعات یا دیجیتال تکنولوژی، سلامت و مالی تغییر می کنند. اینها باعث جهانی شدن آموزش می شود. جهانی شدن آموزش این نیست که یک استاد یا مهارت آموز به کشور دیگر برود، بلکه عامل اصلی دروس برخط آزاد فراگیر است.

پرند در ادامه گفت: پیش بینی شده درسال ۲۰۳۰ میلادی استفاده از آموزشهای آنلاین در دنیا فراگیر می شود. بنده موضوع دیپلماسی مهارت را قبلا اعلام کردم تا بتوانم بحث جهانی شدن آموزش را مطرح کنم. یکی از برنامه های این است که آموزشهای آزاد ما در خارج از کشور شعبه داشته باشند. بحث آموزشهای مجازی در خارج از کشور را مطرح کردیم و بحث آموزشی امید را مطرح کردیم تا بتوانیم از طریق اسمارت فونها آموزشهای آنلاین را به هنرآموزان سایر کشورها ارائه کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه این برنامه ها در حال حاضر نیز در سازمان فنی و حرفه ای کشور اجرا می شود، گفت: آموزشهای آنلاین ما برای تمامی کارکنان ما از طریق موبایل و به صورت آنلاین انجام می شود و مربیان ما نیز آموزش دیده اند. همچنین هفته گذشته در اصفهان آزمون بین المللی برخی از رشته های IT توسط سازمان فنی و حرفه ای برگزار شد. الان نیز به دنبال این هستیم که در بلند مدت به سمت آموزشهای آنلاین گسترده پیش برویم.

پرند درباره تعداد آموزش فراگیران خارجی در ایران گفت: ما ۴۰۰ سرمربی از کشورهای مختلف را در سال گذشته آموزش داده ایم که اینها مربوط به مربیان کشورهای عراق، اقلیم خودمختار کردستان عراق، لبنان، تانزانیا، زنگبار و بروندی در رشته های مختلف بودند.

او درباره آموزشهایی که این سرمربیان در سازمان فنی و حرفه ای دیده اند، گفت: اینها بر اساس نیاز منطقه ای و کشور خودشان، در ایران آموزش دیده اند. مثلا سرمربیان عراقی آموزشهای مبتنی بر فناوری خودروی ایران را دیده اند که در اینجا دیپلماسی مهارت به دیپلماسی اقتصادی کمک می کند. مثلا در لبنان دیپلماسی آموزشهای مهارتی ما با توجه به شرایط خاصی که دارند به دیپلماسی فرهنگی کمک می کند. با توجه به شناختی که از آموزش های مهارتی کشور داریم، می بینیم انسانهای زیادی از کشورهای دیگر به ایران وارد می شوند و با گرفتن مدارک آموزشی فنی و حرفه ای ما، به کشور خود باز می گردند و در آنجا مشغول به کار می شوند. لذا برنامه ریزی کرده ایم افراد بیشتری در کشورهای خارجی با استفاده از آموزشهای دورکاری و آنلاین ما بتوانند دوره های مهارتی را طی کنند و آماده حضور در بازار کار شوند.

در ادامه این مراسم از نشریه بازار فنی و حرفه ای رونمایی شد. علی شجاعی مدیرمسئول این نشریه در این مراسم ابراز امیدواری کرد با توسعه رسانه های آموزشی، بحث تلفیق آموزشهای تئوریک دانشگاهی با آموزشهای عملی مهارتی، پیوند یابد تا شاهد رونق حضور فارغ التحصیلان دارای مهارت در بازار کار آینده باشیم.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نقی A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    4 0
    به زور موقع ثبت نام شماره تماس من رو گرفتن الان هر روز پیامک تبلیغاتی برام میفرستن. این اسمش جهانی شدنه؟