مهر نوشت:

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه تفکیک جوانان از وزارت ورزش فعلا تصویب نشده، گفت: کمیسیون اجتماعی دولت تصمیم گرفته که معاونت ورزش، ارتقای جایگاه پیدا کند و از اعتبارات مکفی بهره‌مند شود.

محمود گودرزی در مراسم افتتاحیه گردهمایی سراسری مسئولان جوانان وزارت ورزش و جوانان، افزود: یکی از مسائلی که ضرورت دارد بر آن پرداخته شود، طرح مسئله جوانان است که باید در این امر ابتدا مسائل و مشکلات، تبیین و چالش‌های مربوط به جوانان مشخص شود. بر این اساس مجموعه عناصر مدیریتی کشور در جهت رفع چالش‌ها بر خواهند آمد.

وی در ارتباط با مسئله انفکاک دو مجموعه ورزش و جوانان، گفت: در مورد مسئله انفکاک چون فعلا ادغام سازمان ملی جوانان با وزارت ورزش به صورت یک قانون در آمده که در دولت قبل این قانون اجرایی شده، انفکاک صورت نمی‌گیرد و باید فرآیند طی شود.

وزیر ورزش و جوانان افزود: چه این مجموعه تفکیک شود و چه نشود، تشکیلاتی که به نام یک معاونت در حوزه جوانان فعالیت می‌کنند، در همان ساختمان خواهند بود و تنها عنوان تغییر می‌کند و شاید از پشتیبانی بیشتری برخوردار شود.

گودرزی ادامه داد: روند همین است و تغییری به لحاظ افزودن منابع نخواهیم داشت.

وی گفت: لایحه‌ای را در جهت انفکاک دو مجموعه تقدیم دولت کرده‌ایم که در این باره ۳۰ نفر از اعضای شورای راهبردی جوانان تصمیم‌گیری کرده‌اند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: این امر به دولت و شورای عالی جوانان منعکس شده و موضوع به دو موسسه وزارت ورزش و جوانان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی واگذار شده است که بر انفکاک صحه گذاشته و به کمیسیون اجتماعی دولت واگذار شده، است. در کمیسیون دوستان با توجه به سیاست‌های موجود، تصمیم گرفته‌اند که فعلا جایز نیست دولت مصوبه‌ای را که دو سال از عمر آن می‌گذرد، نقض کند.

گودرزی گفت: کمیسیون اجتماعی تصمیم گرفت که مسئله جوانان در وزارت ورزش بماند اما ارتقای جایگاه پیدا کند و همچنین از اعتبارات مکفی بهره‌مند شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه جوانان ۷.۵ میلیارد تومان بودجه به وزارت ورزش و جوانان واگذار شده که به گفته یکی از نمایندگان، این مبلغ برای ۱۰ کیلومتر راه روستایی مکفی است.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در ادامه تاکید کرد: باید از استفاده ابزاری از موضوع جوان به ویژه در نزدیکی انتخابات از سوی گروه‌های سیاسی پرهیز شود. برخی از مشکلات جوانان، سیاسی است که باید اجازه دهیم خودشان در این باره تصمیم بگیرند. کشیدن جوان به سمت جریانات سیاسی، زیبنده نیست و من توصیه می‌کنم که پرهیز کنند.

گودرزی از ایجاد پارلمان جوانان استقبال کرد و گفت: پارلمان جوانان می‌تواند در یک فرآیند تعریف شده، معضلات و مشکلات جوانان را مطرح کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440737

برچسب‌ها