استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه که در چارچوب رایزنیهای منطقه ای به کشورمان سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و پیرامون راه حل بحران سوریه گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به مواضع روشن جمهوري اسلامي ايران در حمایت از دولت و ملت سوریه افزود: امروز همه طرفها بخوبي مي دانند كه راهكار عبور از بحران سوريه صرفاً سياسي است و حتي كسانيكه اقدام به مسلح نمودن مخالفین نظام سوریه مي كنند، درصدد كسب امتياز سياسي هستند.
معاون وزیرامورخارجه کشورمان با تشكر از تلاش هاي آقاي ديميستورا در کمک به یافتن راه حل سیاسی در سوریه، اظهار داشت ما اصلاحات را ضروری می دانیم ولی با هر ایده ای که بدنبال برهم ریختن اوضاع در سوریه باشد مخالفیم و معتقدیم هر گونه تغییری باید به روش دموکراتیک و در داخل سوریه توسط مردم این کشور انجام شود.
وی افزود امروز جریانهای تروریستی هستند که تحت نامهای مختلف در مقابل سوریه قرار گرفته اند و جمهوری اسلامی ایران نیز به سوریه و كشورهاي در معرض تهديدات تروريستي در مبارزه علیه تروریسم کمک می کند.
اميرعبداللهيان با تبیين طرح چهار ماده اي ارائه شده از سوي وزيرخارجه كشورمان بر ضرورت مبارزه جدي و غير گزينشي با تروريسم در منطقه تاكيد كرد.
دی میستورا با اشاره به افزایش خطر تروریسم در سوریه، راه حل نظامی را بی نتیجه دانست و بر ضرورت اقدام جدی در حل بحران سوریه از طریق راهکار سیاسی تأکید نمود.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل، حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه، خروج جنگجویان خارجی از این کشور و احترام به حقوق همه طیفهای جامعه سوریه را اساس راه حل سیاسی برشمرد.
وی با اشاره به نتایج خوب رایزنیهای ژنو پیرامون حل بحران سوریه، ضرورت همکاری جمعی کشورهای دارای تأثیر در صحنه سوریه و حضور جمهوری اسلامی ایران در این همکاریها را مورد تأکید قرار داد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =