۰ نفر
۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳

ایسنا نوشت:

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی از آغاز ثبت نام رتبه‌بندی 100 شرکت برتر سال 1393 از ابتدای مرداد‌ امسال و اعلام اسامی آنها در بهمن‌ ماه خبر داد.

مجتبی رجب‌بیگی امروز - شنبه - در نشست خبری با بیان این‌که ثبت‌نام برای شرکت در این رتبه‌بندی تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، اظهار کرد: معمولا صورت‌های مالی حسابرسی‌ شده شرکت‌ها در تیرماه تکمیل می‌شود و به همین دلیل آغاز ثبت نام از مرداد‌ماه بوده است.

وی افزود: علاوه بر اعلام اسامی 100 شرکت برتر در بهمن‌ماه، فهرست 500 شرکت بزرگ کشور نیز رتبه‌بندی و تحلیل خواهد شد.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به شاخص‌های رتبه‌بندی شرکت‌های برتر گفت: اولین و مهم‌ترین شاخص برای رتبه‌بندی شرکت‌ها میزان فروش است که البته 27 شاخص دیگر نیز در این زمینه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گفته رجب‌بیگی اندازه و رشد شرکت، شاخص‌های سودآوری و عملکرد، صادرات، نقدینگی، بدهی و بازار از دیگر گروه‌هایی است که شاخص‌های زیرمجموعه آنها تحلیل و بررسی خواهد شد.

وی با بیان این‌که شرکت‌ها در 29 گروه صنعتی مجزا نیز رتبه‌بندی می‌شوند، اظهار کرد: در سال گذشته یعنی رتبه‌بندی سال 1392، فروش اولین شرکت 40 هزار میلیارد تومان و پانصدمین شرکت 50 میلیارد تومان بوده است؛ بنابراین مشخص است که تمرکز فروش در 100 شرکت اول بوده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به سهم فروش شرکت‌های مختلف در دسته‌های 100 تایی اظهار کرد: سهم فروش 100 شرکت اول در رتبه‌بندی سال گذشته 85.9 درصد، 100 شرکت دوم، 8.5 درصد 100 شرکت سوم سه درصد، 100 شرکت چهارم 1.6 درصد و 100 شرکت پنجم تنها یک درصد بوده است.

3939

رجب‌بیگی اظهار کرد: در رتبه‌بندی سال جاری کف فروش برای حضور شرکت‌ها در این رتبه‌بندی 20 میلیارد تومان است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    14 1
    100 شرکتی که مالیات بیشتری پرداخت کرده اند را معرفی کنید ،به همین سادگی.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    مشتاقیم بدانیم لحظه شماری می کنیم.