ایرنا نوشت: مقامات دولتی و امنیتی هند اعلام کردند که گروه های تروریستی پاکستان قصد دارند با استفاده از پهپاد و پاراگلایدر به هند حمله کنند.

مقامات امنیتی هند مدعی شده اند که به تازگی چند نفر از تروریست های عضو لشکرطیبه و چند سازمان تروریستی دیگر به برنامه ریزی برای حمله به هند با استفاده از وسایل پرنده از جمله پهپاد اعتراف کرده اند.
روزنامه 'تایمز او ایندیا' روز شنبه به نقل از مقامات دولتی و امنیتی هند با اشاره به تلاش تروریست ها برای حمله به هند با استفاده از پهپاد اعلام کرد به زودی قوانین جدیدی برای پرواز وسایلی مانند پهپادها، بالون های هوای گرم، ابزارهای دارای قابلیت پرواز و کنترل از راه دور و هواپیماهای سبک وضع خواهد شد.
همچنین مقامات امنیتی هند اعلام کردند که پس از حمله اخیر گروه های تروریستی به 'جیوانی' در استان بلوچستان پاکستان که در ان افراد مسلح به یک فرودگاه متروکه حمله کردند و آن را به کنترل خود درآوردند، زنگ خطر در دهلی نو به صدا درآمده است زیرا هند نیز چندین فرودگاه متروکه دارد که می شود از آنها برای پرواز گلایدر استفاده کرد.
به گفته مقامات امنیتی هند، تروریست هایی مانند سیدضیاءالدین انصاری عضو گروه لشکر طیبه، سید اسماعیل افق لانکا عضو گروه مجاهدین هند و 'جاگتر سینگ تارا' رهبر گروه تروریستی خالیستانی به تلاش برای استفاده از پهپاد در حمله تروریستی به هند اعتراف کرده اند.
انصاری یکی از متهمان حمله تروریستی بمبئی در بازجویی های خود اعلام کرده است که گروه تروریستی لشکرطیبه درحال آموزش مهارت های هوایی به تعدادی خاص از افراد خود است.
براساس ادعای مقامات امنیتی و اطلاعاتی هند ، سازمان اطلاعاتی پاکستان در حال آموزش شبه نظامیان لشکرطیبه برای استفاده از پهپاد و پرش با چتر نجات است.
مقامات امنیتی هند می گویند که براساس اطلاعات بدست آمده لشکرطیبه درتلاش برای دریافت پاراگلایدر از شرکت های چینی و اماراتی است.
همچنین این گروه درحال مذاکره با تعدادی از شرکت های پاکستانی برای خرید فناوری ساخت پهپاد است.
سیداسماعیل افق که ژانویه سال جاری در بنگلارو دستگیر شد در بازجویی هایش اعتراف کرد که وی اموزش پرواز با پاراگلایدر را فراگرفته است و از امریکا دو پاراگلایدر دست دوم خریداری کرده است.
'جاگتر سینگ تارا' نیز در بازجویی هایش اعتراف کرده است که سازمان اطلاعاتی پاکستان در همکاری با شبه نظامیان سیک در پاکستان درحال رایزنی برای دریافت تجهیزات پاراگلایدر موتوری از کشور اسپانیا و استفاده از این وسایل برای انتقال بمب ، اسلحه و مهمات از راه هوا به داخل هند است.
همچنین مقامات اسپانیایی اعلام کرده اند که 'محمد عمر گوندال' یک شهروند اسپانیایی، در منطقه 'کستادسول' یک پاراگلایدر موتوری خریداری کرده است و پس از مدتی آن را با خود به پاکستان برده است.
به گفته مقامات اطلاعاتی هند ، گروه های تروریستی قصد داشتند که با استفاده از پاراگلایدر به خاک هند نفوذ کنند و پس از انجام ماموریت خود با موتورهای خاموش به پاکستان بازگردند.
گفتنی است هند، پاکستان و سازمان اطلاعاتی این کشور را به حمایت و آموزش گروه های تروریستی برای حمله به هند متهم می کند.
پاکستان همواره این اتهامات هند را رد کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =