مهر: معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: پروانه فعالیت اپراتور سوم تلفن همراه کشور با هدف ارتقای شبکه به نسل چهارم موبایل و الزام برای پرداخت حق الامتیاز به دولت، اصلاح می شود.

صادق عباسی شاهکوه در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در حال حاضر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با اصل ارتقا پروانه فعالیت اپراتور رایتل به نسل چهارم موبایل - ۴G - موافقت کرده است، ادامه داد: این اپراتور هم اکنون می تواند به صورت آزمایشی این سرویس را در ۳ شهر تست کند اما برای ارائه خدمات به صورت کلی، باید شرایط و ضوابط پروانه فعالیت اپراتور سوم اصلاح شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد اصلاح پروانه اپراتور رایتل که مربوط به درج الحاقیه به ضوابط قبلی می شود را به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه کرده ایم، افزود: در این الحاقیه مطابق با سایر اپراتورهای موبایل، برای ارتقای شبکه رایتل به نسل بالاتر، حق الامتیاز دولت در نظر گرفته شده است.

معاون صدور مجوز رگولاتوری با تاکید براینکه روش محاسبه دریافت حق الامتیاز از اپراتورهای موبایل، یکسان خواهد بود، ادامه داد: رایتل نیز ملزم خواهد شد قبل از سرویس دهی نسل چهارم موبایل، براساس چارچوب تعیین شده، حق السهم دولت از دریافت این مجوز را پرداخت کند.

وی در پاسخ به این سئوال که رقم پرداختی از سوی اپراتور رایتل مانند دو اپراتور اول و دوم خواهد بود که سال گذشته برای ارتقای پروانه به نسل ۳ و ۴ پرداخت کرده بودند، گفت: از آنجایی که سهم بازار و باند فرکانسی در اختیار رایتل کمتر از دو اپراتور دیگر است، حق السهم پرداختی آن نیز کمتر خواهد شد، از طرفی این اپراتور مجوز نسل سوم را داشته و شبکه اش را تنها به نسل چهارم ارتقا خواهد داد که با درنظر گرفتن مجموع این شرایط، برای آن حق الامتیاز درنظر گرفته می شود.

عباسی شاهکوه تاکید کرد: برمبنای چارچوب مصوبات ۱۸۶ و ۱۹۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ظرف دو هفته آینده الحاقیه پروانه فعالیت اپراتور رایتل، در این کمیسیون مطرح و مصوب خواهد شد.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =