العربیه نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه می‌گوید که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه آماده برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام و تقسیم قدرت با «اپوزیسیون سازنده» است.

روسیه و ایران دو همپیمان اصلی بشار اسد در نبرد چهار سال و نیمه علیه مخالفان هستند؛ جنگی که تا کنون بیش از 250 هزار کشته برجای گذاشته است.

مسکو می‌گوید که نمی‌خواهد بشار اسد قدرت را ترک کند. روسیه خواهان ائتلاف کشورهای منطقه و آمریکا با بشار اسد برای جنگ با تروریسم است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پوتین در حاشیه کنفرانس اقتصاد شرق روسیه گفت: «می‌خواهیم نوعی ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و تندروی ایجاد کنیم.»

او ادامه داد که با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در این باره گفت‌وگو کرده و افزود: «با همین هدف با دوستان آمریکایی‌مان گفت‌وگو می‌کنیم.. به شکل شخصی با باراک اوباما گفت‌وگو کردم.»

پوتین اظهار داشت: «ما با شرکای خود در سوریه هم همکاری می‌کنیم. این تفاهم کلی وجود دارد که متحد شدن برای مبارزه با تروریسم باید به موازات روند سیاسی در داخل سوریه صورت گیرد.»

او ادامه داد: «رئیس جمهوری سوریه با این مساله موافق است از این رو آمادگی انتخابات زود هنگام پارلمانی و تماس با کسانی که اپوزیسیون سازنده نامیده می‌شوند را دارد تا آن‌ها را در دولت شریک کند.»

مخالفان اسد همکاری با او را نمی‌پذیرند و می‌گویند چنین اقدامی به او مشروعیت می‌بخشد. آن‌ها اسد را بخشی از مشکل سوریه می‌دانند که باید برای حل بحران، از قدرت کنار برود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    12 2
    این پوتین خبیث میخواد به خاطر منافعش از یه دیکتاتور دفاع کنه.کشورهای ائثلاف نباید اجازه بدن.خون مردمی که کشتنشون چی؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    1 5
    خبیث کسانی هستن که دارن آب به آسیاب اسراییل خونخوار میریزن
    • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
      1 1
      مزدور روسیه
    • بی نام A1 ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
      1 0
      حالا نه كه اسد خيلي ضد اسراييلي بوده