ایسنا نوشت:

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران از ممنوعیت تردد تاکسی‌های پیکان از سال آینده در پایتخت خبر داد.

مهندس سیدجعفر تشکری‌هاشمی صبح امروز در مراسم تعویض کاتالیست تاکسی‌های شهر تهران گفت: امروزه دوره زیاد حرف زدن و کم عمل کردن گذشته است و متاسفانه شعار در کشور ما در برخی از موضوعات زیاد داده شده و این در حالی است که مردم از ما مسوولان مدیریت شهری توقع زندگی بهتر با هوای بهتر را دارند.

او با بیان اینکه طی یک سال 17 هزار میلیارد تومان هزینه در اثر پوشش ناهنجاری‌های ترافیک ایجاد می‌شود، گفت: در دهه 80، 241 هزار و 236 نفر تنها در تصادفات کشته شده‌اند و این تنها مدل کوچکی از میزان هزینه‌هایی است که ترافیک، خودرو و تصادف در مجموعه مدیریت کشور و شهر تحمیل می‌کنند.

به گفته معاون حمل و نقل شهرداری تهران، به ازای هرکیلومتر پیمایش 45 گرم آلودگی در هوای تهران ایجاد می‌شود و این آلودگی به راحتی از بین نخواهد رفت.

تشکری با بیان اینکه در تهران 6900 دستگاه تاکسی با موتور پیکان تردد می‌کنند، گفت: ما به دنبال آن هستیم که آلودگی را از منشاء تولید کنترل کنیم نه اینکه حرف‌هایی بزنیم که جنبه عملی ندارد.

معاون شهردار تهران با اشاره به مصوبات شورای عالی ترافیک تهران گفت: 6900 تاکسی پیکان در تهران تردد دارد که حداکثر تا دی‌ ماه سال 94 این خودروها باید تبدیل به خودروی استاندارد دیگری شود.

او با بیان اینکه شهرداری تهران منابع لازم را در اختیار رانندگان تاکسی قرار خواهد داد تا دیگر تاکسی پیکانی در تهران تردد نکند، گفت: اگر راننده‌ای تمایل ندارد که پیکان خودرو را اسقاط و خودروی دیگری تحویل گیرد، باید یا این خودرو را به عنوان عتیقه در پارکینگ خود نگه دارد و یا از محدوده شهر تهران خارج کند.

تشکری همچنین از رده خارج کردن خودروهای فرسوده سنگین همچون وانت‌بار، کامیون، کامیونت و تریلر خبر داد و گفت: این خودروهای فرسوده مشکلات ایمنی را نیز به همراه دارند و حداکثر باید ظرف مدت یک سال جایگزین خودروی ایمن شوند.
او با انتقاد از افزایش محدوده زوج و فرد گفت: پلاک خودرو منشاء آلودگی نیست که با افزایش آلایندگی هوا تردد خودروها را زوج و فرد می‌کنیم.

تشکری همچنین از بسته حمایتی شهرداری برای افزایش خودروهای گروه آبی در پایتخت خبر داد و بار دیگر موتورسیکلت‌ها را منبع بزرگ آلودگی هوا در شهر تهران قلمداد کردو همچنین از پیشنهاد شهرداری به دولت برای ترویج فرهنگ استفاده از موتورسیکلت برقی و همچنین پیشنهاد عدم شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های بنزینی خبر داد.
تشکری هاشمی همچنین در ادامه با بیان اینکه 14 الی 15 هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود دارد، گفت: خوشبختانه بانک شهر به همراه بانک صادرات پوشش نوسازی تاکسی‌های فرسوده را پذیرفته است و در حال حاضر سرعت نوسازی به حد قابل قبولی رسیده.

او همچنین در مورد طرح تعویض کاتالیست‌های تاکسی‌ها نیز گفت: بر اساس استانداردهای جهانی هر یک سال و نیم یکبار باید کاتالیست خودروها تغییر کند که هر تغییر کاتالیست 600 هزار تومان هزینه در بر دارد که شهرداری تهران این مبلغ را بلاعوض و به صورت رایگان تقبل کرده است.

او همچنین در بخش پایانی سخنان خود از خودروسازان درخواست کرد که ارتقای کیفیت خودروها را در دستور کار قرار داده و گفت: اگر خودروسازان به کیفیت توجه نکنند به زودی خودروهای خارجی جای خودروهای داخلی را خواهند گرفت و این علاوه بر لطمه زدن به تولید ملی به نگاه ملی نیز ضربه می‌زند.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام FI ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    5 0
    این آقا متاسفانه کمترین اطلاعی از اوضاع نداره .... اصلا ماشین ندارند که بدهند ... شما به عنوان خبرنگار مراجعه کنید و گزارش تهیه کنید ..میگن که ایران خودرو با ستاد سوخت مشکل داره و تا اطلاع ثانوی خبری از تاکسی نیست ...