خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون انرژی مجلس٬ با انتقاد از رشد روز‌افزون تعرض به فضای سبز شهری در پایتخت و تغییر کاربری آن٬ گفت:‌ شهرداری در صیانت از فضای سبز شهری و جلوگیری از قطع درختان تهران نمره قبولی نخواهد گرفت.

جلیل‌ جعفری‌بنه‌خلخال با انتقاد از عملکرد شهرداری در حفظ و صیانت از فضای سبز شهری٬ گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر روند قطع درختان و ساخت آپارتمان در کلانشهر تهران اوج گرفته که این به طور حتم در آینده‌ای نه چندان دور تبعات بی‌شماری به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه شهرداری باید حافظ درختان باشد٬ گفت: متاسفانه زیاد شدن طمع و زیاد‌خواهی منجر به قطع درختان و حتی همکاری برخی مسئولان در تغییر کاربری فضای سبز شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه نباید اجازه قطع هیچ نوع درختی در کلانشهرها با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی و کاهش میزان بارش‌ها داده شود٬ گفت: شهرداری به عنوان متولی این حوزه باید در صورت قطع هر نوع درختی به نهال‌کاری پرداخته تا به این ترتیب از تهدید شرایط زیست محیطی کشور جلوگیری کند.

او با انتقاد از قطع بیش از صد اصله درخت در شهر تهران و اطراف آن به علت ساخت آپارتمان و ویلا٬ گفت: متاسفانه با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب نیز تاکید ویژه‌ای بر حفظ منابع طبیعی دارند اما هر روزه شاهد قطع درختان و ساخت و سازهای بی شمار هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه قطع درختان یک پارک یا فضای سبز به هر دلیلی قابل توجیه نیست٬ گفت: مسئولان باید پاسخ‌گوی چرایی ساخت و ساز در پارک مادر٬ بوستان ولایت و سایر فضاهای سبز شهری باشند.او ادامه داد: عملکرد شهرداری تهران در صیانت از فضای سبز شهری به هیچ وجه قابل قبول نبوده و باید مسئولان این حوزه جدیت بیشتری برای حفظ منابع طبیعی و همچنین گسترش آن به خرج دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی٬ گفت: انتظار ما از شهرداری توسعه فضای سبز و همچنین ممانعت از قطع حتی یک اصله درخت برای کمک به بهبود وضعیت هوای پایتخت است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    5 0
    شهر ريالي شده حافظ منافع بساز بفروش ها،كاري نداره كه بايد به 22 ميليون نفر خدمت كنه الان داره به 100 نفر بساز بفروش خدمت مي كنه
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    6 0
    شهرداري به فكر كاسبي شه و به حرف بزرگان اصلا توجهي نمي كنه،نمي دونم چرا اين مسئولين شهرداري را به خاطر اين بي توجهي بركنار نمي كنند