ایلنا نوشت:

شرکت رجا در ایام نوروز با کاهش 5 درصدی مسافران روبرو بوده است، که البته در حمل و نقل جاده ای کاهش سفرها بیش از این میزان بوده است، که نشان دهنده کاهش مسافرت ها در ایام نوروز بوده است.

سید حسن موسوی نژاد، در نشستی خبری خود که به منظور رونمایی از «قطار زندگی» برگزار شد، ضمن اشاره به این مسئله که قطار زندگی تلاشی است در جهت جلب نظر مسافران، گفت: در ایران از کل حمل و نقل بین شهری، سهمی بالغ بر 75 درصد را حمل و نقل جاده ای، 4 الی 5 درصد را هوایی و نیز سهمی کمتر از 3 تا 4 درصد را حمل و نقل ریلی کشور به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه افزود: میزان استفاده از حمل و نقل ریلی در قیاس با کشورهای دیگر اندک بوده و در تلاش هستیم تا میزان آن را به 10 درصد برسانیم.

مدیرعامل شرکت رجا با اشاره به کاهش سرعت حمل و نقل جاده ای در کشور، گفت: سقف سرعت در جاده های ما 120 تا 140 کیلومتر بوده و این در حالی است که در حمل و نقل ریلی، ما شاهد افزایشی سالانه بالغ بر 10 الی 15 کیلومتر در جابجابی های خود هستیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر میانگین سرعت قطارها در دنیا به بیش از 400 کیلومتر نیز رسیده است، به همین دلیل سهم حمل و نقل ریلی کشور ما نیز پتانسیل افزایش را دارد.

موسوی نژاد در ادامه با اشاره به در دست احداث بودن قطار سریع السیر تهران- اصفهان، گفت: درحال حاضر قطار سریع السیر درکشور نداریم و میانگین سرعت حمل و نقل ریلی کشور ما زیر 100 کیلومتر بر ساعت است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر میزان واگن های موجود شرکت رجا در ناوگان ریلی کشور، گفت: شرکت رجا قصد دارد امسال به ناوگان خود 55 واگن اضافه کند.

وی مدعی شد که شرکت رجا 70 درصد حمل و نقل ریلی کشور را در اختیار داشته و ابراز امیدواری کرد که در آینده سهم حمل و نقل ریلی در کل مجموعه حمل و نقل کشور افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت رجا درباره وضعیت ریلی ایران در منطقه اظهار داشت: اگر از کشورهای آسیای میانه صرف نظر کنیم، ایران بیشترین خطوط ریلی را در منطقه دارد، اما در بخش سرعت، قطارهای برخی از خطوط ترکیه با سرعت 250 کیلومتر در ساعت کار می کنند.

وی در ادامه افزود: این در حالی است که ترکیه سابقه کمتری نسبت به ما در زمینه حمل و نقل ریلی دارد.

موسوی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر زیان ده بودن شرکت رجا گفت: در حال حاضر قطارهای بین شهری ما دیگر زیان ده نیستند، اما اگر قرار باشد، کمکی از سوی دولت به ما نشود، مسافران باید هزینه بیشتری را بپردازند.

وی اظهار داشت: شرکت رجا در ایام نوروز با کاهش 5 درصدی مسافران روبرو بوده است، که البته در حمل و نقل جاده ای کاهش سفرها بیش از این میزان بوده است، که نشان دهنده کاهش مسافرت ها در ایام نوروز بوده است.

مدیرعامل شرکت رجا در پایان خاطرنشان کرد: تعداد واگن های درحال حرکت شرکت رجا 1300 واگن بوده، که این میزان رقمی بالغ بر 56 هزار صندلی را شامل می شود، همچنین میانگین عمر این ناوگان32 سال است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    5 0
    کاهش مسافران خدمات حمل و نقل عمومی و از جمله راه آهن به دلیل افزایش هزینه های قطار و اتوبوس است که با یک حساب سرانگشتی مردم می بینند سفر با وسیله شخصی با وجود آلایندگی بیشتر و هزینه بالای بنزین و ... به صرفه تر است. بنزین را گران کردند تا با ترغیب مردم به استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری هم از مصرف بنزین بکاهند هم از آلوذگی های زیست محیطی و ... اما عملا با افزایش هزینه استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی مردم را بیش از پیش به ماشین داشتن و استفاده از آن ترغیب کردند.