تسنیم نوشت:

رئیس شورای تحول و ارتقا علوم انسانی گفت: شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی باید محل تضارب آرا باشد.

صدو یکمین جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حداد عادل رئیس این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه پس از ارائه گزارش عملکرد و معرفی اعضای جدید «کارگروه فرهنگ، ارتباطات و رسانه» با رأی موافق اعضا حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی، مهدی‌زاده، منتظرالقائم، هرمزی زاده و روشندل به عضویت کارگروه مزبور انتخاب شدند.

حداد عادل هم در این زمینه طی سخنانی گفت: اعضای کارگروه‌های شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی باید از سلائق متفاوت انتخاب شوند.

وی افزود: آنچه که برای شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی مهم است این موضوع است که افراد ضمن پذیرش اصول، در سلائق با یکدیگر تفاوت داشته باشند تا تضارب آرا به وجود بیاید.

دستور دیگر جلسه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، بررسی سرفصل‌ها و برنامه درسی رشته «زبان‌شناسی ناشنوایی» در مقطع کارشناسی ارشد بود.

در گزارشی که به همین منظور ارائه شد، تلاش به منظور جلوگیری از منزوی شدن ناشنوایان و استفاده از ظرفیت این قشر اجتماع از اهداف این رشته بر شمرده شده است.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به نقش شنوایی در یادگیری مفاهیم انتزاعی و تأثیر این مفاهیم در انتقال ارزش‌های معنوی و دینی، لزوم تربیت افراد مسلط به زبان ناشنوایان برای آموزش معارف اسلامی مورد تأکید قرار گرفته است.

همچنین اعلام شد 3 برنامه مطالعات زنان، 1 برنامه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم تصویب شد.

در پایان جلسه با رأی موافق اعضا سرفصل‌های ارائه شده به تصویب رسید.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =