خبرگزاری تسنیم نوشت:

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وزیر خارجه آمریکا خواست دستور تعلیق پروازهای آمریکا به اسرائیل لغو شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جان کری، وزیر خارجه آمریکا برای کمک به لغو تصمیم سازمان هوانوردی آمریکا درخواست کمک کرد. سازمان هوانوردی آمریکا پیش از این تمام پروازهای خطوط هوایی این کشور به اسرائیل را برای 24 ساعت آینده لغو کرد.
پس از شرکت‌های هوایی آمریکا، خطوط هوایی آلمان، بلژیک، سوئیس، اتریش و هلند نیز پرواز به تل آویو را به حالت تعلیق در آوردند.
این اقدام پس از آن صورت گرفت که به نزدیکی فرودگاه بین المللی بن گوریون تل آویو راکت شلیک شد. هاآرتص گزارش داد یک راکت به شهر یهود واقع در 5 کیلومتری فرودگاه بن گوریون اصابت کرده است.
تنش‌ها بین رژیم اسرائیل و فلسطینی‌ها پس از آن شدت گرفت که یک نوجوان فلسطینی به‌نام محمد ابوخضیر در شرق بیت‌المقدس زنده زنده سوزانده شد.
این اتفاق پس از آن رخ داد که جسد سه شهرک‌نشین اسرائیلی حوالی روستای حلحول در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری پیدا شد، تل‌آویو حماس را مسئول مرگ این سه نفر می‌داند، با این وجود، حماس این اتهام را رد می‌کند.
رژیم اسرائیل با محاصره نوار غزه، حدود یک میلیون و 700 هزار ساکن این منطقه را از حقوق اساسی خود همچون آزادی تردد، داشتن شغل با حقوق مناسب و بهداشت و آموزش محروم کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =