مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: ازدواج سپید اصطلاحی اشتباهی است و آمارش آنقدر نیست که مدام درباره‌اش خبر تولید شود و یکی از تهدیدهای خانواده و ازدواج است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهمن بهمنی در نشست خبری جشنواره ملی ازدواج و خانواده جوانان گفت: این جشنواره دهم اسفندماه در سالن همایش‌های صنعت نفت با حضور برخی از وزرا و مسئولان مرتبط با ازدواج برگزار می‌شود که هدف از آن ترویج ازدواج سالم و شکل‌گیری و استمرار خانواده‌های پایدار است.

او گفت: این جشنواره در 14 محور فراخوان داد که در 12 محور آثار رسید و دبیرخانه داوری کرد و هفته پیش نتایج همه محورها اعلام شد. براساس نظر هیات داوران استانداردها و معیارهای لازم در برخی گروه‌ها به منظور آثار برگزیده وجود نداشت.

بهمنی با اشاره به اینکه این جشنواره در محورهایی مانند فیلم، کتاب، موسیقی، نمایشنامه‌ها، خبرگزاری‌ها برگزار می‌شود ادامه داد: ملاک ما در بررسی این آثار این بود که تا چه حد محتوای این رسانه‌ها مروج اصول و مولفه‌های تشکیل ازدواج در پایداری خانواده است.

او در مورد تاخیر برگزاری این جشنواره گفت: قصد داریم این جشنواره را هر سال در روز اول ذی‌حجه مصادف با ازدواج حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت خدیجه (س) برگزار کنیم.

بهمنی گفت: تلاش می‌کنیم با برگزاری مستمر این جشنواره، توجه و نگاه تولیدکنندگان آثار را به خانواده جلب کنیم و امیدواریم روزی فرا برسد که جامعه فرهنگی درصدد برگزاری جشنواره ملی ازدواج جوانان باشد.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: بیشترین آثار دریافتی برای شرکت در جشنواره ملی ازدواج و خانواده جوان در بخش کتاب است به طوریکه حدود 500 کتاب با موضوع ازدواج و خانواده به دست ما رسید که درغربالگری اولیه مشخص شد که 400 کتاب استاندارهای اولیه را ندارند.


اهداف جشنواره


بهمنی هدف اصلی برگزاری جشنواره ملی ازدواج جوانان از طریق معرفی آثار، افراد، ساختارها، سازمان‌ها و نهادهایی که درگیر موضوع ازدواج هستند را ترویج خانواده پایدار و متعالی دانست.

بهمنی ادامه داد: با وجود آنکه یکی از مواد قانون اساسی خانواده است و هیچ قانونی نباید وضع شود که این اصل را تهدید کند، ولی با ارزیابی‌های انجام شده مشخص شد به اصل خانواده بسیار بی‌توجه هستیم و در حیطه قانونگذاری و اجرای قوانین به این رکن به خوبی نمی‌پردازیم. در حال حاضر ارکان و ساختار خانواده تهدید شده است، بنابراین باید بیش از پیش به آن پرداخت.

ازدواج سپید


او با بیان اینکه ازدواج سپید ازدواج نیست تاکید کرد: ازدواج سپید تعبیرغلطی از یک مدل ارتباط است چون ازدواج قراردادی متعهدانه میان دو جنس متفاوت است.

بهمنی گفت: بنابراین ازدواج سپید اصطلاحی اشتباهی است و آمارش آنقدر نیست که مدام درباره‌اش خبر تولید شود چون ازدواج سپید یکی از تهدیدهای خانواده و ازدواج است.

او با بیان اینکه درحال حاضر خانواده بسیار تهدید می‌شود گفت: مکانیزم تشکیل خانواده، ازدواج است. امیدواریم جامعه و جوانان بیش از پیش متوجه اهمیت خانواده شوند. ما حق داریم خانواده خوبی داشته باشیم اما به این حق خود توجه نداریم.

46232

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    26 0
    خداییش قدیمیا یکی دو قرن پیش مگر دفتر خانه ازدواج در میان بوده که ازدواج ها ثبت شده باشند.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    5 1
    جناب محترم با پک کردن صورت مسئله مسئله حل نمیشه.. چار ای بی اندیشید و مسئله را حل کنید
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    15 1
    حالا چیکار کنیم؟ اسمش رو عوض کنیم کلا مشکل حل می شه؟ دوست دارن اینجوری زندگی کنن. مگه ما فضولیم. اونهایی هم که دوست دارن رسما ازدواج کنن خب ازدواج می کنن. جوانها مشکل اقتصادی دارن. چرا نمی فهمید؟
  • ایرانی RO ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    8 0
    ازدواج دائمی خوبه اما وقتی که قوانین آنقدر دست و پا گیر میشه که مثلا برای جدا شدن باید شکایت کرد بعد چند نفر رو به عنان داور معرفی کرد و... و یا مهریه که بابتش باید به زندان رفت .خب در نتیجه این میشه که بهتر تعهدی حداقل به شکل مستند و قانونی نباشه. از طرف دیگه اونایی که فقط دارن تبلیغ ازدواج میکنن باید بهشون گفت حداقل پیشنیاز ازدواج داشتن یک شغل با حقوق مکفی برای اداره آن و یک مسکن سی چهل متریه که فعلا هیچکدام نیست
  • بی نام GB ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    1 23
    اول ذیحجه ازدواج حضرت علی است . ازدواج پیامبر و حضرت خدیجه ربیع الول است