نسیم آنلاین نوشت:

اکبر عبدی در برنامه "هفت" و پس از تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله مهدوی کنی در ادامه برنامه پیرامون بازیهای خود به گفتگو نشست.
او توضیح داد: در مورد کلاس بازیگری و اینکه بروم سر کلاس و معلمی کنم، اصلا صحیح نیست و من درآمدش را حلال نمی‌دانم جز اینکه فرد آموزش دهنده معلم باشد نه اینکه فقط سواد و تجربه داشته باشد. شاید من سواد آکادمیک این کار را نداشته باشم. به نظرم استعداد هم لازم است. من هرچه دارم اول از خدا و بعد از مردم است.
او گفت: علی ملاقلی پور که اخیرا در فیلمش بازی کردم به نظرم به قول معروف جگر کارگردانی را دارد؛ از من میخواست که من بازی نکنم و خودم باشم. این سخترین کار برای بازیگر است که خودش باشد و ادا درنیاورد. من سعی میکنم تیپ را تبدیل به کارکتر کنم.
او با اشاره به نقشهای متفوات و گریمهای مختلفی که تجربه کرده گفت: عبدالله اسکندری حق استادی بر گردن من دارد بخاطر گریمهایش. با سعید ملکان نیز کار کرده ام و به نوعی جوانی آقای اسکندری است.

این بازیگر عنوان کرد: ما آینه جامعه هستیم بنابراین با مردم ارتباط نزدیکی دارم. یکی از مشکلات هنرمندان این است که کم می‌بینیم و کم گوش میکنیم. هنرمند باید زیاد ببیند و زیاد بشنود چون در هنرش به درد می‌خورد. خوشحالم که خیلی از بزرگان سینما و تئاتر از کار من تعریف کرده اند. بازیگران روبروی من هم اگر من کارم را درست انجام دهم، بهتر بازی خواهند کرد.

عبدی با بیان اینکه "اجاره نشینها" باعث ورودش به سینما بوده، در ادامه این برنامه درباره برخی فیلمسازان گفت: علی حاتمی در سینما هم مادر بود هم پدر و ... . مهرجویی نیز رفیق و آدم شیرین و خنده رویی است. به نظرم فریدون جیرانی ریزیبین و دقیق است شاید نتواند بازی کند اما بازی را لب تیغ میفهمد.
او در این رابطه گفت: مسعود ده نمکی خالص و اعتماد به نفس است. هم کارگردانی میکند وهم اجازه میدهد که بازیگر از خودش بروز بدهد. در "اخراجیها" دستمان باز بود اما در "رسوایی" یک واو تغییرش ندادیم مثل نوشته های میرباقری و علی حاتمی بود که نمیشد جز فیلمنامه کاری کرد. داود میرباقری آدم صاف و زلالی است و هیچ مدلی نمیشود جملات فیلمنامه اش را عوض کرد.
او در پایان گفت: کسانی که میخواهند بازیگر شوند با خودشان راستگو باشند و اگر در خودشان نمیبینند که بازیگر شوند وارد این عرصه نشوند.
همچنین دربخشی از این برنامه نیز عبدالله اسکندری روی خط تلفن برنامه آمد و گفت: اکبر عبدی یک پدیده است. درونش را با شخصیت و گریم می‌سازد چیزی که در بین بازیگران ما نیست. امیدوارم یکی مثل اکبر عبدی حالا حالاها باشد.
رضا داودنژاد نیز در بخشی از این برنامه گفت: من خیلی کوچکتر از اینم که درباره اکبرعبدی حرف بزنم اما یکی از کسانی که در این چندسال جویای احوال من بود و در بازیگری پدرانه با من رفتار میکرد این اوست. اهل شعار نیست مثل برخی.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =