ایجاد 14 پایگاه اورژانس هوایی در نیمه اول مرداد ماه

رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت گفت: با فعال کردن اورژانس هوایی و افزایش سطح پوشش جاده ای ، می توان پوشش خدمات ترافیکی جاده ای را از 85 درصد افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، صابری نیا،رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر دو هزار و 87 پایگاه اورژانس زمینی احداث شده که خدمات رایگان به نیازمندان ارائه می دهند.

 امین صابری نیا  همچنین گفت: این عمل باعث شده خدمت رسانی اورژانس افرایش یابد به طوری که توانستیم 85 درصد از تصادفات جاده ای را پوشش دهیم.

وی با اشاره به این که در تلاشیم زمان رسیدن به صحنه حادثه را به زیر 14 دقیقه برسانیم و تعداد پایگاه های اورژانس را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: از آنجا که حوادث و سوانح در جاده های فرعی و درون شهری نسبت به جاده های اصلی کم است، نیازی به استفاده از خدمات پایگاه های اورژانس جاده ای دراین مناطق نیست و باید از خدمات اورژانس هوایی برای پوشش جاده های فرعی بهره ببریم.

رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت با بیان این که تا قبل از این چندین پایگاه به صورت محلی و منطقه ای این خدمات رسانی را به عهده گرفته بودند، توضیح داد: با این حال احداث اورژانس هوایی ملی بسیار ضروری است. اگر در 44 نقطه از کشور اورژانس هوایی را مستقر کنیم، از این طریق می توانیم در تمام کشور، مناطق کوهستانی و صعب العبور را پوشش دهیم.

به گفته وی علاوه بر این اگر حادثه در جایی اتفاق افتاده باشد که رسیدن مصدوم به بیمارستان بیش از 30 دقیقه به طول بینجامد، از طریق امدادرسانی هوایی، می توانیم این جابه جایی را در حداقل زمان ممکن انجام دهیم.

دکتر صابری نیا در ادامه گفت: در حال حاضر 16 منطقه را برای فعال کردن اورژانس هوایی در نظر گرفتیم. به طوری که 12 منطقه به عقد قرار داد رسیده و سعی داریم دو منطقه دیگر را نیز شامل قرارداد کنیم تا در نیمه اول مرداد ماه 14 پایگاه اورژانس هوایی را در مناطق مورد نیاز ایجاد نماییم.

وی اظهار کرد: با این کار جاده های فرعی را در شعاع 150 کیلومتری پوشش می دهیم و با فعال کردن اورژانس هوایی و افزایش سطح پوشش جاده ای ، می توانیم پوشش خدمات ترافیکی جاده ای را از 85 درصد افزایش دهیم.

دکتر صابری نیا در مورد آمار حوادث ترافیکی در سال جاری نیز گفت: تلفات جاده ای در نوروز 93 نسبت به نوروز 92، دارای 13 درصد کاهش بود همچنین تلفات ناشی از حوادث مربوط به اورژانس نیز 5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت.

به گفته وی خراسان رضوی، فارس، مازندران و گیلان، جزو استان ها و محورهای پر حادثه جاده ای در کشور محسوب می شوند. / 4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =