پیش بینی نعمت زاده از سال آینده: صادرات 20 درصد زیاد می شود

ایرنا نوشت:

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش بینی می کنیم صادرات غیرنفتی کشور در سال آینده بین 15 تا 20 درصد افزایش یابد.

محمدرضا نعمت زاده گفت: در 10 ماه امسال صادرات غیرنفتی نسبت به سال گذشته در مدت مشابه، در مجموع 24 درصد افزایش یافت.

او با بیان اینکه محصولات پتروشیمی در صدر صادرات غیرنفتی کشور قرار دارد، گفت: برای توسعه صادرات فلزات اساسی، خودرو، صنایع غذایی و همچنین مصنوعاتی مانند مصالح ساختمانی برنامه ریزی می کنیم.

او با اشاره به اینکه برای صادرات بیشتر کالاهای تولید داخل وزارت صنعت در حال برنامه ریزی است، گفت: کالاهایی که کشورهای همسایه بیشتر به آنها نیاز دارند و قابلیت رقابت پذیری دارند، مورد توجه هستند.

نعمت زاده ضمن بازدید از شرکت عقاب افشان تولیدکننده اتوبوس های اسکانیا در شهرک صنعتی سمنان، گفت: این واحد تولیدی یکی از با کیفیت ترین تولیدکنندگان اتوبوس در کشو راست.

او با تاکید بر اینکه اتوبوس های تولیدی این واحد تولیدی به طور کامل مطابق استانداردهای ایمنی و محیط زیست است، گفت: امروز با حضور معاون موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی، در حال بررسی برای ارتقای استانداردهای این نوع اتوبوس هستیم.

او با اشاره به اینکه استانداردهای اتوبوس در حال ارتقاست، ادامه داد: خودروسازان نیز با ارتقای کیفیت، توانسته اند استانداردهای جدید را کسب کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد اتوبوس های تولیدی شرکت عقاب افشان گفت: تولیدات این واحد را برای صادرات به کشورهای همسایه مدنظر داریم.

محمدرضا نعمت زاده روز پنجشنبه در سفر به استان سمنان از واحدهای تولیدی در شهرستانهای مختلف در این استان بازدید کرده است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =