مهر نوشت: جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا، گفت: حضور پلیس زن در جمهوری اسلامی ایران نه یک ضرورت بلکه یک الزام است.

سردار محمدجواد زاده‌کمند در حاشیه اولین گردهمایی دانش آموختگان زن پلیس در دانشگاه علوم انتظامی امین، گفت: دانشگاه علوم انتظامی، مکان مقدسی برای تعامل و آشنایی بیشتر کارکنان زن پلیس با مأموریت ها و محیطی برای رفع مشکلات این قشر است.

وی گفت: هفته ناجا فرصتی برای ارتباط با افکار عمومی، نخبگان و سازمان های مختلف است و همچنین غنیمتی برای ارائه خدمات مضاعف به ملت شریف و تکریم از مجاهدان فی سبیل الله و خانواده های آنها است. شعار هفته ناجا "اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش" برای یک هفته نیست، بلکه این شعار همیشه باید سرلوحه برنامه های ما باشد.

سردار زاده کمند ادامه داد: اقتدار پلیس شامل اقتدار نرم و سخت است که اقتدار سخت ما برای هنجار شکنان و قانون شکنان و اقتدار نرم، حمایت و مشارکت مردم با پلیس را شامل می شود.

زاده کمند در ادامه با اشاره به اینکه حضور پلیس زن در جمهوری اسلامی ایران نه یک ضرورت بلکه یک الزام است افزود: کارکنان زن ناجا در بیش از ۸۰ شغل مشغول فعالیت هستند که بیش از ۵۰ درصد آنان یعنی حدود ۷۲۰۰ نفر در مشاغل تخصصی و مأموریتی ایفای نقش می کنند.

وی همچنین به مراکز مشاوره کلانتری ها که بیشتر کارکنان زن هستند اشاره کرد و افزود: بیش از ۴۰۰ هزار پرونده های مختلف به کلانتری ها ارجاع شده بود که توسط کارشناسان ما ۷۰ درصد آنها به مصالحه منجر و از قضائی شدن پرونده ها جلوگیری شد.

سردار زاده کمند گفت: امروز کارکنان زن ناجا با دقت، صحت و سلامت درمشاغل مختلف انجام وظیفه می کنند و همین تلاش و شایستگی آنها ضرورتی ایجاد می کند تا آنها را در مشاغل مختلف بکارگیری کنیم.

وی همچنین در ارتباط با بکارگیری زنان، به اهمیت وجود متغیرهایی از جمله شرایط فیزیکی، روحی و نقش حساس زنان در خانواده تأکید کرد و گفت: عزت و کرامت زنان در تمام مأموریت ها توسط مسئولان و فرماندهان باید رعایت شود.

سردار زاده کمند بر کاربردی کردن این جلسات اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات خوبی که می تواند در این زمینه انجام گیرد باز مهندسی، تدوین دکترین و راهبردهای مخصوص کارکنان زن در ناجا است، تا مبتنی بر این راهبردها مسیر حرکتی مناسبی را پیش بینی نماییم و مسئولان بر اساس این چارچوب حرکت و اعمال سلیقه شخصی نکنند.

وی در پایان به فرهنگ سازی مناسب، توجه به سلامتی و نقش مادری کارکنان زن و رویکرد اجتماعی محوری اشاره کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    1 0
    با چادر هم سخته ها