جانشین فرمانده ناجا: ایران از طریق اینترپل به دنبال شناسایی مقصران احتمالی فاجعه منا

تسنیم نوشت:جانشین رئیس پلیس کشور گفت: ایران همچنین از طریق وزارت خارجه و پلیس اینترپل به دنبال شناسایی قصور احتمالی دولت سعودی در این حادثه است و نقطه نظرات خود را به این پلیس اعلام کرده‌ایم.

سردار اسکندر مومنی در حاشیه ششمین نشست نیروی انتظامی با سفرا و کارداران کشورهای مستقر در ایران در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این نشست را تبادل تجارب، انتقال دانش پلیسی و همکاری‌های دوجانبه به منظور مبارزه با پولشویی، قاچاق و جرائم سایبری عنوان کرد و اظهار داشت: ایران در این نشست آمادگی خود را برای انتقال تجارب خود در حوزه‌های مقابله با قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و جرائم سایبری اعلام کرد و معاون وزیر خارجه نیز صراحتا از آمادگی کامل ایران برای انعقاد موافقت‌نامه‌های بین‌المللی پلیسی خبر داد.

وی با اشاره به موضعگیری نیروی انتظامی در قبال حادثه منا گفت: نیروی انتظامی اعلام آمادگی خود را به صورت مکتوب به منظور همکاری در برگزاری مراسم حج سال آینده ارائه داده است و به صورت رسمی پیگیر این موضوع خواهد بود.

مومنی با بیان اینکه نیروی انتظامی تمهیدات لازم برای تشییع پیکر جانباختگان منا را اندیشیده است، افزود: علاوه بر این موارد پلیس و مرکز تشخیص هویت نیروی انتظامی به منظور شناسایی اجساد قربانیان این حادثه وارد موضوع شدند و با تمام امکانات خود اقدام به اخذ آزمایشات ژنتیکی برای شناسایی اجساد این قربانیان انجام می‌دهند.

جانشین رئیس پلیس کشور تاکید کرد: ایران همچنین از طریق وزارت خارجه و پلیس اینترپل به دنبال شناسایی قصور احتمالی دولت سعودی در این حادثه است و نقطه نظرات خود را به این پلیس اعلام کرده‌ایم.

مومنی در پایان جرائم مرتبط با اتباع را کنترل شده معرفی کرد و گفت: با توجه به اشراف اطلاعاتی نیروی انتظامی بر اتباع خارجی مستقر در ایران کنترل جرائم این اتباع انجام شده و در صورت وقوع هر جرمی از سوی این افراد، دریغ از هوشیاری نیروی انتظامی و پلیس شده و در کمترین زمان ممکن جرائم رخ داده را کشف می‌کنند.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    7 3
    زرشک