۰ نفر
۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت فرارسیدن ۲۳ ژوئن - دوم تیر ماه - روز بین المللی زنان بیوه، ضمن فراخوان برای خاتمه تبعیض علیه بیوه زنان اعلام کرد: در جوامعی که زنان را تنها وقتی که متاهل هستند در نظر می گیرند، بیوه ها اغلب یا نادیده گرفته می شوند یا انگی به آنها زده می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پیام بان کی مون که روز سه شنبه انتشار یافته، آمده است: هنگامی که زنان همسرانشان را از دست می دهند، در معرض آسیب های گسترده قرار می گیرند و بسیاری از بیوه زنان از ارث، مالکیت زمین، معاش، شبکه تامین اجتماعی، مراقبت های بهداشتی و آموزش محروم هستند و کودکان آنان نه تنها باید غم از دست دادن پدر را تحمل کنند، بلکه از منافع و وضعیت اجتماعی خود نیز محروم می شوند.

وی می افزاید: نبود تبعیض علیه زنان بیوه به نفع کودکان و جوامع آنان خواهد بود. در برخی موارد بیوه زنان برای اداره کسب و کار خود به سرپرست مرد نیاز دارند و زنان بیوه ممکن است از جوامع خود طرد شده و مجبور شوند تن به ازدواج های اجباری دهند یا مورد سوءرفتار فیزیکی قرار گیرند. همچنین فرزندان آنان معمولا ترک تحصیل می کنند و در دام فقر گرفتار می شوند.

دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه می دهد: رفع تبعیض موجب می شود زنان بیوه از حقوق بشر خود به گونه ای کامل بهره برند و روز جهانی بیوه ها فرصتی است برای دفاع از حق آنهایی که داغداری شان همراه با محرومیت، سوءاستفاده، از دست دادن خانه، وسیله معاش و جایگاه اجتماعی است.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    2 0
    تبریک اقا تبریک / تبریک به تو تبریک به خودم تبریک به سارا تبریک به همه
  • عطا IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    1 4
    اگر قانون اسلام اجرا شود هیچ زن بیوه ای وجود نخواهد داشت مانند زنان در منطقه چابهار نه زن بیوه وجود دارد و نه زن ......
  • باران IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    2 0
    روز جهانی بیوه؛ نه مطلقه. عکستون بیوه رو نشون نمیده