حضور ایران در بزرگترین پروژه اقتصادی جهان/جزییات دیدار مسعود کرباسیان با دبیر کمیسیون اقتصادی اروپا

مسعود کرباسیان، رییس کل گمرک ایران کرباسیان در حاشیه اجلاس بزرگ ترین پروژه اقتصادی جهان با دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی اروپا در سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

رئيس كل گمرك ايران كه به منظور شركت در اجلاس بزرگترين پروژه اقتصادي جهان در چين به سر مي برد با دبير اجرايي كميسيون اقتصادي اروپا در سازمان ملل ديدار و گفت و گو كرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اين پروژه كه از آن با نام « جاده ابريشم جديد» ياد مي شود قرار است جاده ابريشم كهن را به يك كريدور مدرن ترانزيتي، تجاري و اقتصادي تبديل كند كه از شانگهاي به برلين كشيده مي شود.

مسعود كرباسيان، رییس کل گمرک ایران عازم چين شده  تا با شركت در اين اجلاس به بررسي و تبيين نقش و جايگاه گمرك ايران در اين پروژه بزرگ اقتصادي بپردازند.

بنا براين گزارش ،كرباسيان در حاشيه اين اجلاس  با دبير اجرايي كميسيون اقتصادي اروپا در سازمان ملل ديدار و گفتگو كرد.

كريسيتين فريزباخ دبير اجرايي كميسيون اقتصادي اروپا در سازمان ملل در اين ديدار از نقش گمرك ايران در توسعه تجارت و حمل و نقل منطقه تشكر كرد و از اينكه گمرك ايران پيشگام پروژه آزمايشي E-TIR بوده و اولين كشور در بين كشورهاي جهان از اين حيث به شمار مي رود را نشان دهند پيشرفت هاي جديد در حوزه امور گمركي ايران تلقي كرد .

فريز باخ در ادامه از توانمنديهاي گمرك جمهوري اسلامي ايران ياد كرد و گفت: بكار گيري مناسب سامانه هاي الكترونيكي و تلاش براي مكانيزه شدن گمركات بسيار حائز اهميت است و خوشبختانه به نحو شايسته اي اين برنامه ها طي ماههاي اخير در گمرك ايران پياده سازي شده است.

دبير اجرايي كميسيون اقتصادي اروپا در سازمان ملل در ادامه از شخص دكتر كرباسيان رئيس كل گمرك ايران به عنوان فردي بسيار مثبت و دورانديش ياد كرد و گفت : انتظار داريم كه به عنوان عضو فعال اكو ، ايران در توسعه همكاريهاي اتحاديه اروپا و اكو نقش فعالي را ايفا كند. با توجه به قرار گرفتن جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك كشور ژئوپولوتيك ، نگاه ما به گمرك جمهوري اسلامي ايران نگاه خاص و ويژه است و اتحاديه اروپا از توسعه روابط تجاري و حمل و نقل در چارچوب كنوانسيون تير با جمهوري اسلامي ايران حمايت مي كند.

وي همچنين حمايت اتحاديه اروپا را از عضويت نماينده ايران در شوراي اجرايي تير در سال 2017 اعلام كرد .

مسعود كرباسيان نيز در اين ديدار برنامه هاي توسعه گمرك الكترونيك در جمهوري اسلامي ايران را تشريح و خاطر نشان كرد : نقش ايران در توسعه ترانزيت و كريدور شمال - جنوب بسيار حائز اهميت است و ما تلاش داريم تا روابط تجاري خود را با اتحاديه اروپا بيش از پيش افزايش دهيم.

كرباسيان تاكيد كرد: برنامه هاي اصلي گمرك ايران پياده سازي استاندارد هاي جهاني در انجام تشريفات گمركي است تا نقش مهم خود را در توسعه و تسهيل تجارت به خوبي ايفا نمايد.

رئيس كل گمرك ايران همچنين از دستاوردهاي گمرك ايران در پياده سازي سامانه هاي الكترونيكي و به خصوص سامانه جامع گمركي به كمك متخصصان داخلي گزارشي ارائه كرد. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    3 0
    ه چیزی که الکترونیکی بشه باعث کاهش فساد و دست بردن فاسدها میشود
  • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    1 0
    کریدور چیست؟؟؟