مهر نوشت:

انبوه‌سازان بسته‌ پیشنهادی جدیدی به نهاد ریاست جمهوری ارائه کردند که در آن راه‌اندازی لیزینگ مسکن و ارائه تسهیلات تا سقف ۸۰ درصد با نرخ سود توافقی بین خریدار و فروشنده پیشنهاد شده است.

انبوه‌سازان در روزهای اخیر طرح پیشنهادی را به نهاد ریاست جمهوری ارسال کرد‌ه‌اند که در این بسته پیشنهادی، تسهیلاتی برای خرید و فروش مسکن در نظر گرفته شده است تا قشر متوسط صاحبخانه شوند.

در این بسته پیشنهادی، انبوه‌سازان بر لیزینگ مسکن تاکید کرده‌اند تا بدین وسیله انبوه‌سازان درصدی از مبلغ کالا را به متقاضیان وام بدهند تا خریداران بتوانند با استفاده از وام انبوه‌سازان، مسکن موردنظر را خریداری کنند.

واحدهای به فروش گذاشته از آپارتمان‌هایی است که انبوه‌سازان طی سال‌های اخیر ساخته‌اند و تاکنون به فروش نرفته است؛ به همین جهت با استفاده از این تسهیلات، متقاضیان می‌توانند واحد موردنظر خود را خریداری کنند.

در این طرح سازندگان، مدیریت خرید و فروش و ارائه تسهیلات را انجام می‌دهند و بانک فقط به عنوان ضمانت در این پروسه حضور دارد.

در بسته پیشنهادی انبوه‌سازان، متقاضیان می‌توانند تا ۸۰ درصد قیمت مسکن را تسهیلات بگیرند و سود بانکی هم به صورت توافقی و تفاهمی بین خریدار و فروشنده تعیین شود.

بر اساس این گزارش، این بسته پیشنهادی دهک‌های متوسط جامعه را هدف قرار گرفته‌اند تا عمده این قشر بتوانند با تسهیلات ۸۰ درصدی مسکن مورد نیاز را خریداری کنند، زیرا برای دهک‌های ۱، ۲ و ۳، مسکن مهر و پروژه‌های دیگر تعریف شده و دهک‌های بالا هم نیازی به حمایت‌های دولتی ندارند.

در حال حاضر این بسته پیشنهادی در اختیار دولت قرار داده شده است تا درصورت موافقت با آن، وارد فاز اجرایی شود.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    5 9
    نيازي نيست كه به مردم خانه صدقه اي بدهيد چون اگر در كشور كار ايجاد شود، مردم خودشان خانه مورد نظر خود را خريداري خواهند نمود. در ثاني آيا ليزينگ خودرو با آن سودهاي كلاندر حد ربا موفقيت آميز بود كه مي خواهيد به مسكن هم تعميم دهيد.
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    8 7
    وقتی که مسکن کاهشی هست مگه مرض داریم خانه با سود بانکی بالا بخریم. تازه باید پول خود را بخوابانیم. الان با این قیمتهای مسکن، اجاره کردن به صرفه تر است. کم کم داریم به اجاره نشینی، خوش نشینی می رسیم.
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    11 7
    این بدترین نوع خرید خونه است که دارای چندین ضرر است. 1 چون بازار مسکن کاهشی است از قیمت خانه خریده شده ضرر می کنیم. 2 باید سود بالای وام را پرداخت کنیم. 3 پول زیادی را باید بخوابانیم. 4 با توجه به اقتصاد نه چندام مطمئن در آینده، باید ترس نتوانستن پرداخت اقساط را هم داشته باشیم.
  • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    7 6
    الان بهترین موقع برای اجاره نشینی است. با آنکه قیمت اجاره ها به نسبت قدرت خرید بالا است، اما به نسبت قیمت خانه ها پایین است. من الان در خانه ای به قیمت 450 میلیون تومان مستاجر هستم. اجاره اینجا 151100 هست. من به جای اینکه پولم را برای خرید خانه بدم، آن را در بانک سپرده گزاری کرده و ماهی 78 میلیون سود می گیرم. واسه چی برم خونه بخرم.
    • مهندس رضایی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
      15 2
      یله ظاهرا درست به نظر میرسد. ولی متاسفانه مردم ما حافظه تاریخی ضعیفی دارند اوایل دهه 1370 شمسی هم همینطور بود یعنی حتی کسانی که خانه داشتند آنرا میفروختند و یک پنجم آنرا بانک میگذاشتند و الباقی به حساب بانکی تبدیل و با سود آن خوش بودند اما با چند دور تورم دیگر نمیشود با آن پول حتی خانه ها و آپارتمانهای کوچکتر از آن را نیز رهن کرد و این یعنی ضرر و از دست دادن سرمایه زندگی و یک عمر فلاکت به ازای یکسال خوش نشینی........... ولی اشخاصی که گول نخوردند و با چنگ و دندون خونه هاشون رو نگه داشتن الان دارن راحت زندگی میکنن و تا روزی که زنده هستن سرمایشون تامینه و تضمین شده هست. اگه یه مشارکتی منصف هم به تورشون بخوره که دیگه نور علی نور میشه و فقط کلی پول بلاعوض میگیرن تا خونشون ساخته بشه
    • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
      7 0
      کدوم بانکبا ۴۵۰میلیون ماهی ۷۸میلیون سود میده؟ منظورت سالی۷۸میلیونه دیگه؟
  • بی نام RU ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    8 4
    پيشنهاد بساز بفروش ها هيچگاه به نفع مردم نخواهد بود
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    7 7
    بهترین راه برای برون رفت اقتصاد کشور از رکود ، رونق بازار مسکن البته به شکلی صحیح و مدیریت شده است و بهترین راه مدیریت بازار مسکن ، اعطای وام به خریدار در ازای واحد مسکونی موجود و آماده شده است ، به این ترتیب عرضه و تقاضا بهم نمی خورد و نقدینگی سرگردان در بازار مسکن ایجاد نمی شود . این نکته ظریف ، تفاوت آشکاری با وامهای مسکنی است که بانکهای خصوصی در سالهای پیش می پرداختند و بدلیل نبود واحد مسکونی کافی ، تقاضا بر عرضه پیشی می گرفت و باعث گرانی وحشتناک می شد . اگر این طرح از سوی انبوه سازان اجرا شود هم به نفع خریدار است ، هم به نفع فروشنده و هم به نفع اقتصاد کشور
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    5 4
    تا مالیات درست حسابی از مسکن سازها نگیرند این کارها فقط باعث تورم میشه
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    7 4
    نکتث جالب اینه که می دونند دولت با این طرح موافقت نمی کنه. بیشتر مد نظر شون اینکه که با این خبرها مردم را بترسانند و جلوی کاهش قیمت مسکن را بگیرند. دیگه این روشها جواب نمی دهد. باید قیمت مسکن و زمین کاهش یابد تا به قدرت خرید مردم برسد.
  • milad IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    3 5
    اصلا مردم این پیشنهاد را قبول ندارند
  • بی نام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    2 4
    قیمت واقعی 50 درصد قیمتهای فعلی ما که سپرده رو به خرید ترجیح میدیم هر چی هم بالاتر بره یعنی سه قفله تر شدن بازار خرید و فروش اجاره کنید و با این قیمتها مثل خودرو خارجی که دو تا سه برابر قیمت واقعی است خرید نوعی ............... است
  • بی نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    2 4
    میخوان به هر طریقی خانه های رو دستشون باد کرده رو به مردم بندازن با بالا بردن قیمت وام و ........... البته با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی که جلوی مالیات بر عایدی مسکن رو گرفت
  • بی نام A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    3 4
    با اینکه ملک طی سال 90 تا آخر 91 نزذیک سه برابر شد، بسازبفروش ها حتا در این اوضاع فشار اقتصادی هم می خواهند راهی پیدا کنند تا مردم تا آخر عمر مقروضشان شوند و خانه های گرانشان که در تهران بعد از 20 الی 25 سال کلنگی محسوب می شود را بخرند. قشر غریبی هستند این دوستان بساز و بفروش عزیز
  • بی نام A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    با سلام .من شخصا فکر می کتم اگر خانه های سازمانی به کارمندان دولت واجد شرایط همان گونه که در قانون مصوب سال 1387آمده اجرا شود .کمک زیادی به کارمندان خواهد شد. شاید هم به رونق بازار مسکن کمک کند چون این خانه ها آنقدر قدیمی هستند که قطعا کارمندان خانه ها را تخریب ومشترکتی خواهند ساخت . یا حداقل تعمیرات استسی انجام خواهند داد