وزیر آموزش و پرورش با ا شاره به طرح ساماندهی نیروی انسانی و ضرورت اجرای آن گفت: کیفیت بخشی راهبرد اصلی آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی در پایان نشست مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور گفت: طی 10 سال آینده قریب به 500 هزار معلم بازنشسته می شوند و برنامه ریزی ما باید به گونه ای باشد در برابر این میزان خروجی 250 هزار نیرو را وارد آموزش و پرورش کنید تا بتوانیم در یک افق نزدیک از کثرت نیروی انسانی شاغل در این وزارتخانه کم کنیم.

فانی با بیان این که امروز به ازای هر 11 دانش آموز یک معلم مشغول به کار است ، ادامه داد : ما با ساماندهی نیروی انسانی و کاهش شاغلین و رسیدن به این مهم که به ازای هر 15 دانش آموز یک معلم داشته باشم قادر خواهیم بود ضمن ارتقای کیفیت آموزش و پرورش به رفاه معلمان هم توجه ویژه ای داشته باشیم.

او گفت: رفاه و معیشت معلمان و بحث تجهیزات و فضای این مدارس نیازمند نگاه عمیق، عزم ملی و همه جانبه همه ارکان نظام است، معلمان ما علی رغم اینکه در بین کارمندان دولت از بالاترین میزان باسوادی بهره مند هستند. متاسفانه برابر شان و منزلتشان از حقوق و رفاه برخوردار نمی باشند و من از این جهت شرمنده معلمین هستم .

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش امروز در مسیر کیفیت بخشی و تدوین و اجرای سیاست ها با موفقیت عمل کرده است و بازگشایی خوب و باشکوه مدارس در مهرماه نشانه‌ای از این موفقیت است. مشی دولت و مسئولان ارشد نظام بر محوریت صرف و اتکا به دولت در امور نیست، اجرای طرح بسته های حمایتی کار بسیار مهم است که آموزش و پرورش را از برخی مشکلات کهنه و قدیمی رهایی داده است.

فانی بر دقت کنترل و نظارت در اجرای این طرح تاکید کرد و خواهان شناسایی و رفع اشکالات اجرایی، این طرح در اسرع وقت شد.

او گفت: سیاست کیفیت بخشی، راهبرد اصلی آموزش وپرورش است .این موضوع یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و باید با قوت بیشتر و استفاده از ظرفیت تمام نهادها ، آن را پی گیری کنیم.

وزیر آموزش وپرورش «آموزش حرفه ای معلمان» و «تأمین فضای آموزشی» را از اولویت های آموزش وپرورش در جهت رفع محرومیت آموزشی عنوان کرد و ادامه داد: باید در یک برنامه زمان بندی و فرآیند مشخص؛ بهسازی منابع انسانی را با جهت گیری های خاص و منطقی دنبال کنیم تا کیفیت بخشی با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

عضوکابینه تدبیر وامید تأکید کرد: باید تعمیر، تجهیز و نگهداری فضاهای آموزشی درسطح ملی و استانی فعال شود و مدیران کل استان ها با استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و جذب منابع مشخص در قانون شوراها به این امر اهتمام ویژه داشته باشند تا بتوانیم یک سوم فضاهای آموزشی را که از استحکام مطلوبی برخوردار نیست به گونه ای مدیریت کنیم تا در آینده به صورت مدارسی ایمن مورد استفاده قرار گیرد.

فانی صرفه جویی در مصرف انرژی ها و آب را در مدارس متذکر شد و تأکید کرد: مدیران کل باید با حساسیت های ویژه این موضوع را به مدیران مدارس گوشزد کنند تا بتوانیم از این سرمایه های ملی به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    31 1
    جباب آقای وزیر،همسر بنده معلم پایه اول ابتدایی هستند،وقتی میاد خونه مثل یه جنازه میفته توی خونه لطفا فکری به حال معلمین پایه اول بکنبد.انصافا با 20 سال سابقه باید بازنشسته شوند.
    • معلم از آذربایجانغربی A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
      13 0
      سلام منم معلم ابتدایی هستم. میخواستم بگم که این آقایون میخوان بازنشستگی رو 35 سال بکنن شما حرف از 20 سال میزنید؟؟؟؟؟؟؟؟ این آقایون در متن کار نیستند که بدانند یک معلم با دانش آموزان امروزی چه عذاب هایی میکشه.
  • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    18 1
    چرا حقوق بازنشستگان ۹۳ را برقرار نمیکنید.
  • رضوان A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    20 0
    جناب وزیر حالا چرا میخواین تا ده سال صبر کنین تا این تعداد معلم بازنشسته بشن خوب یه تمهیداتی قائل بشین تا زودتر اونها بازنشسته بشن وشما هم بتونین به این اهدافتون برسین بخدا خیلی از معلمین بالای بیست سال سابقه هستن که انتظار بازنشستگی پیش از موعد رو میکشن چون دیگه توانش رو ندارن آقای وزیر
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    19 0
    شرمندگی شما هیچ دردی را از ما کم نمی کند ضمنا در منطقه ی ما کلاسی کمتر از 38 دانش آموز وجود ندارد .حقوق که نمی دهید شرمنده خانواده که هستیم اعصابمون هم که خط خطی می شه یک دفعه پاتون رو فشار بدهید رو گلومون خلاص
    • شکرالله رزاقی IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
      0 4
      بسمه تعالی باسلام اگرکلاس بیشتر از38 نفر است اضافه حقوق دریافت می کنید حقوق معلمان هر چقدر هم کم باشه کفاف زندگیست
  • محمد A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    15 1
    سلام آقای وزیرلطفا تمهیداتی قراردهید تامعلمان زودتربازنشسته بشوند معلمی شغل سختی است بعلاوه علاقه وتوان می خواهد ونیز بااین کار بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه هم صاحب شغل می شوندومشکل بیکاری تاحدزیادی حل می شود البته دولت می تواند صندوق بازنشستگی کشور راتقویت کندتا برای ان نیز مشکل بوجودنیاید
  • بی نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    4 0
    اقای وزیرچراازنیروهای ذخیره استفاده نمی کنید؟حداقل تکلیف ما که ذخیره شدیم وکسی جوابگونیست را مشخص کنید حق ما روضایع کردند
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    4 0
    سلام اقاي فاني از شهريور تا بحال که اعلام کرديد هرکي ميخواد بياد بره تا الان هيچ خبري از شما نيست يعني ما فقط مسخره همکارامون شديم که جامونم ازدست داديم ووزارتخونه هم جوابش نميدونمه چرا تکليف ما ييجاره هارو زودتر معلوم نميکنيد