ایرنا نوشت:

رییس جمهوری سودان وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی این کشور، سودان را از انزوای بین المللی خارج خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری 'فرانسه'، 'عمر حسن البشیر' در نشست پایانی حزب متبوعش تحت عنوان 'حزب کنگره ملی' خطاب به رای دهندگان سودانی گفت: به شما وعده می دهیم که سودان بیش از این در انزوا نخواهد ماند و سفر ما به عربستان و مصر تردیدها را درباره بازگشت اوضاع به حالت عادی، برطرف کرد.

بشیر 70 ساله که به اتهام جرائم جنگی در منطقه 'دارفور' از سوی دیوان بین المللی کیفری لاهه تحت تعقیب قرار دارد، 25 سال قبل طی کودتایی به قدرت رسید.

حکومت وی در سال 1997 به خاطر اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر، تحت تحریم بین المللی قرار گرفت.

اعضای حزب کنگره ملی روز سه شنبه گذشته بشیر را به عنوان تنها نامزد خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری برگزیدند.

این انتخابات قرار است در آوریل 2015 (فروردین1394) برگزار شود.

علاوه بر تحریم های آمریکا، اخیرا مناسبات منطقه ای سودان به شدت دستخوش تنش شده است. پایگاه حمایتی حکومت سودان سازمان اخوان المسلمین است که از سوی قاهره و ریاض غیرقانونی شناخته می شود.

بشیر در ماه اکتبر (مهر) به عربستان سفر و با 'سلمان بن عبدالعزیز' ولیعهد این کشور دیدار و گفت و گو کرد. وی سپس راهی مصر شد و با 'عبدالفتاح السیسی' به گفت و گو نشست.

سودان همچنین در ماه سپتامبر (شهریور) گذشته، مراکز فرهنگی جمهوری اسلامی در این کشور را به اتهام ترویج مذهب شیعه تعطیل کرد. به گفته یک تحلیلگر سودانی، این اقدام احتمالا در واکنش به فشارهای عربستان بر این کشور که ایران را یک رقیب منطقه ای مهم برای خود می بیند، صورت گرفت. ریاض پیش تر در سال میلادی جاری، حساب های دولت سودان در بانک های مهم سعودی مسدود کرده بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =