تا 3 سال آینده بیش از 50 درصد از مردم جهان از طریق پهنای باند متحرک (موبایل) و به وسیله گوشی های هوشمند تلفن همراه و تبلت که هم اکنون سریعترین فن آوری در تاریخ بشریت را به ثبت رسانده اند، می توانند به شبکه جهانی اینترنت به صورت آنلاین دسترسی داشته باشند.

بر اساس نسخه 2014 گزارش "وضعیت پهنای باند" اتحادیه بین المللی ارتباطات سازمان ملل متحد که شنبه در نیویورک منتشر شد، 40 درصد از مردم جهان در سال 2013به اینترنت دسترسی داشتند یعنی رقمی معادل 2 میلیارد و 300 میلیون نفرکه این تعداد تا پایان سال جاری میلادی به 2 میلیارد و 900 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

در این گزارش آمده است بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون نفر تا پایان 2014 به پهنای باند متحرک دسترسی پیدا خواهند کرد و این تعداد تا 5 سال آتی به 7 میلیارد و 600 میلیون نفر خواهد رسید.

اتحادیه بین المللی ارتباطات معتقد است در حال حاضر اتصالات پهنای باند متحرک 3 برابر مشترکین پهنای باند ثابت در جهان را شامل می شود. محبوبیت پهنای باند موجب شده کاربری رسانه های اجتماعی همواره افزایش پیدا کرده و در حال حاضر 1 میلیارد و 900 میلیون نفر در شبکه های اجتماعی فعال هستند.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    34 0
    یعنی ما هم جزیی از اون 50 درصدی میشیم که اینترنت دارن.1
  • آلفردو US ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    9 0
    واقعا چرا کسی جلوی کم فروشی و گرانفروشی این شرکت های خدمات اینترنتی رو نمی گیره؟ مثلا لیوار و فراهوش شیراز که دیگه شورش رو در آوردن.
  • بی نام A1 ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    5 0
    بنده های خدا خبر ندارید اینترنت ایران سرعت که نداره هیچ از کشور های دیگه هم گرون تره اینترنت ایران 3 برابر افغانستان و 3500 برابر چینه حالا هی بگید اینترنت ایران خوبه