مدیر کل ارشاد فارس در آستانه سی وشش سالگی «خبر جنوب»:این روزنامه ، آرمان شهر مطبوعات ایران است

دکتر مریدی، بخش های «تحریریه»، «فنی»، «موزه» و بخش «مفاخر» ساختمان جدید روزنامه خبرجنوب را منحصر به فرد ارزیابی و از اختصاص بخشی از این مجموعه برای پاسداشت مقام مفاخر مطبوعات قدردانی کرد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس كه در آستانه سی و ششمین سال انتشار بدون وقفه «خبرجنوب »، از این روزنامه بازدید کرد، گفت: موفقيت هاي مداوم روزنامه «خبرجنوب» مرهون بيش از 50 سال فعاليت مطبوعاتي حسين واحدي پور مدير نشريات بين المللي خبر است كه بايد او را اسطوره مطبوعات ايران و ساختمان روزنامه خبر را آرمان شهر مطبوعات دانست.

وي انسجام در مجموعه «خبرجنوب» را منحصر به فرد توصيف و خاطرنشان كرد: «خبرجنوب» نماد پويايي اقتصاد از دل فرهنگ است كه اين مهم جز با مديريت مقتدر، خلاق و در عين حال عاشق ميسر نمي شود.
مريدي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه متاسفانه گردشگري فارس بيشتر بر مبناي گردشگري تاريخي بنا شده است گفت: اداره كل فرهنگ و ارشاد مي تواند در كنار ميراث فرهنگي، متولي گونه اي ديگر از گردشگري با عنوان «ادبي و هنري» باشد. در واقع ظرفيت هايي همچون آرامگاه سعدي و حافظ، آرت اكسپوها، فستيوال هاي هنري و رونق گالري ها مي تواند سيل گردشگران را روانه شيراز كرده و اقتصاد فارس را دگرگون كند. وي البته اين را هم گفت كه شيراز در همه حوزه هاي تاريخي، طبيعي و پزشكي، پتانسيل هاي كم نظيري دارد كه مي تواند به اقتصاد استان كمك كند، چرا كه با توجه به شرايط زيست محيطي در كشاورزي شانس كمتري داريم و به دليل رقابت در حوزه صنعت به دليل رقابت هاي بزرگ شايد نتوانيم به طور شايسته حرف اول را بزنيم اما بدون شك در گردشگري حرف اول و آخر مي تواند از جانب ما بيان شود.
وي از راه اندازي دو دبير خانه «هنر مقاومت» و «هنر مقدس» خبر داد و گفت: اگر قرار است سكان دار فرهنگ در استان، اداره كل فرهنگ و ارشاد باشد بايد همه بخش ها در حوزه دفاع مقدس در اين دبيرخانه ها گرد هم آيند تا نگاه جزيره اي حاكم كم رنگ شود.
وي با بيان اين كه بايد بتوان با كاهش پراكندگي ها و تمركز فعاليت ها در يك دبيرخانه دائمي از كارهاي بي كيفيت و بدون بازخورد پرهيز كرد گفت: موازي كاري و كارهاي جزيره اي نه تنها به هم افزايي منجر نمي شود بلكه گاهاً دستگاه ها در تقابل با هم عمل مي كنند كه اين به ضرر حوزه فرهنگ است.
وي در ادامه اين گفت و گو از برگزاري همايش اقتصاد هنر تا پايان سال به ميزباني فارس خبر داد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس همچنين در خصوص رونق انجمن هاي ادبي، هنري گفت: يكي از مشكلات سال هاي گذشته، انتصابي بودن مسئولين انجمن ها به جاي انتخابي بودن است كه اين اتفاق ديگر نخواهد افتاد.
4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    7 3
    زنده باد جناب آقای واحدی پور بزرگمرد مطبوعات ایران
    • همکارتان از شیراز IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      5 2
      جناب آقای واحدی پور سی و شش سالگی روزنامه تون مبارک ایشالله تا صد و بیست سال سایه تون بالای سر مطبوعاتی های این سرزمین باشه همه مون دوستتون داریم
    • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
      5 2
      جناب آقای واحدی پور سی وشش سالگی روزنامه تون مبارک باشه
    • یکی از خبرنگارانتان از شیراز IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
      4 1
      آقای حسین واحدی پور گل سر سبد مطبوعات ایران هستند .همیشه پاینده باشید و پر انرژی .دست خیلی از جوان های شهرمان را گرفتید و به آنها جرات و جسارت زندگی کردن آموختید .
    • احمد میرصالحی IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
      4 1
      آقای حسین واحدی پور مدیر مسوول روزنامه خبر مراتب تبریکات ما را پذیرا باشید.توفیق روزافزونتان را از پروردگار بزرگ آرزو مندیم
  • بی نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    12 3
    من که تاحالا اسم روزنامه اصفهان زیبا هم نشنیدم چه برسه خونده باشم ضمن اینکه اصفهان اصلا مردم روزنامه خونی نداره بیشتر در بیزینس و تجارت موفق هستند
  • شايان از شيراز A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    4 2
    روزنامه خبر جنوب واقعا يكي از مطبوعات خوب كشور هست و اخبار استان هاي جنوبيايران به خصوص فارس رو پوشش ميده. شيراز هم مطبوعات خوبي داره و هم مردم در بيزينس موفق هستن. در شيراز افرادي وجود دارند كه در زمينه گردشگري ثروتمند هستند. افرداري كه در زمينه هتل سرمايه گذاري كردند و همچنين عده اي هم تورهاي مسافرتي دارند و سالانه توريست هم به شيراز زياد جذب ميكنن. شيراز شهر صنعتي نيست اما تجاري و بازرگاني هست.
  • خبرنگار «خبر» IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    4 1
    درود بر «خبر» و زنده باد...