نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی می گوید: برخی از سیاسی کاری در مجلس سود می برند.

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین در پاسخ به اینکه چرا برخی از افراطیون در مجلس یا خارج از مجلس به دنبال این هستند که رابطه بین دولت و مجلس را خدشه دار کنند گفت: من خودم در ابتدای کارمخالف استیضاح وزیر بودم چون اعتقاد بر این داشتم که با رابطه دوستانه و نشست های دوجانبه و دوستانه می توان مسائلی که درجلسه استیضاح مطرح شده بود را حل و فصل کرد، یعنی قابل حل بود اما متأسفانه این اتفاق افتاد و به هر حال وزیر بر کنارشد، البته این نمی تواند نافی حق و حقوق نمایندگان در استفاده از ابزار استیضاح باشد. به هرحال درقانون مشخص شده که نمایندگان حق تذکر،سئوال و استیضاح دارند و نباید این حق از ایشان سلب شود. البته به نظر من این استیضاح هزینه هایی برای مجلس و دولت به خاطر بازتاب بیرونی در پی داشته است.

وی گفت: دولت بایستی شرایطی را فراهم کند که کارها راکد نمانده و به کندی پیش نرود.
ابراهیم نکو با بیان اینکه امیدوارم در آینده اتفاقاتی مثل استیضاح وزیر علوم میان دولت و مجلس نیافتد افزود: برخی از استیضاح کنندگان - البته تعداد کمی از آنها - مسلماً مسائل سیاسی را پیگیری می کنند که به نفع خودشان باشد.

وی تلاش برای به هم زدن رابطه مجلس و دولت را محدود به گروهی خاص در مجلس ندانست و گفت: از همه جناح ها افراد بسیار معدودی وجود دارند که از به هم خوردن رابطه بین مجلس و دولت سود می برند، این ها افرادی هستند که دلسوز نظام و مردم نیستند و به نظر من باید در رفتار خودشان تجدید نظر کنند، ضمن اینکه ما از هیچ اختلافی تا به حال سود نبرده ایم. اگر بررسی کنیم می بینیم که بیشترین سود را در این باره کسانی بردند که درواقع درمجموع جزو مخالفین نظام بودند و بیشترین سود را هم می برند زیرا درگیری بین دولت و مجلس را دوست دارند و به نفع خودشان می دانند. درداخل نیز تعداد انگشت شماری به دنبال این اختلاف هستند که قاعدتاً نمی توانند تأثیرگذار باشند.
نماینده رباط کریم در مجلس با اشاره به استیضاح وزیرعلوم گفت: اختلاف بین دولت و مجلس همان طور که رئیس جمهور درسفر به اردبیل هم به آن ها اشاره کرد نمی تواند منجربه تیره شدن روابط بین دولت و مجلس بشود و ما هم چنان تعامل میان مجلس و دولت را در بهترین سطح آن دنبال خواهیم کرد. خوشبختانه در دولت یازدهم و مجلس نهم در مجموع اراده جدی برای تعامل وجود دارد ولی باید درآینده قبل از اینکه اتفاقاتی از این قبیل بیافتد از روش های معقول و مردم پسند استفاده کرد که کار به این جا نکشد که به طور مثال با کنار رفتن وزیر علوم احتمال اینکه ما برای مدت ها بدون وزیر باشیم پیش بینی می شود. ما انتظار داریم که رئیس جمهور به فوریت برای معرفی وزیر اقدام کند اما احتمال اینکه مراحل قانونی بر اساس قانون و در واقع آئین نامه های داخلی مجلس زمان بر هم باشد وجود دارد و بالطبع برای دولت و وزارت خانه تبعاتی خواهد داشت.

/2727

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    3 4
    احسنت، باید کاری کرد که دولت و مجلس، حداکثر تعامل را با هم داشته باشند