همکاری رهبران ادیان توحیدی مانع از پیوستن جوانان به گروه های تکفیری می شود

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیامی به رییس شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان گفت: دیانت راستین می‌تواند بانی عدالت و صلح برای بشریت باشد و ادیان آسمانی از اقدامات گروه های تکفیری مبرا هستند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، دكتر ابوذر ابراهيمي‌تركمان، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و رييس شوراي سياست گذاري گفت‌وگوي اديان پيامی به ژان لويي توران، رييس شوراي پاپي گفت‌وگوي اديان ارسال کرد.

متن اين پيام به اين شرح است:

«امروز شاهد اعمال اسفبار گروه گمراه تكفيري داعش از جمله اخراج اجباري و قتل عام مسلمانان، مسيحيان و اقليت‌هاي مذهبي و تخريب اماكن مقدس شامل كليساها، صومعه‌ها و حتي مساجد از سوي عوامل اين گروه در عراق و سوريه هستيم.

همه بر اين باوريم كه جهل و تعصب ديني فاقد تعمق و منطق، به خشونت، ظلم و فساد منتهي شده و پيروان چنين تفكري هر روز با فاصله گرفتن از اصول دين، موجب سلب آرامش بشر و تهديدي براي صلح و ثبات در دنيا مي‌شود.

همه‌ علماي اسلام بر اين باورند كه ماهيت اين گروه گمراه و كليه‌ اقدامات آنان در تضاد آشكار با جوهر اسلام (كه عدالت و احسان و صلح است) بوده و مغاير با شيوه‌ي پيامبر صلي الله عليه و آله وسلم كه خداوند او را به صفت رحمت براي بشريت توصيف نموده است:

«وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ» (انبياء / 107) و ما تو را جز براي رحمت جهانيان نفرستاديم.

مسلماً ديانت راستين كه همواره با تعقل و تفكر توأم و همراه است، مي‌تواند باني عدالت و صلح براي بشريت باشد و لذا مبارزه‌ي فكري با ريشه‌هاي عقيدتي و انحرافي اين گروه و دفع اعمال دهشتناك و خشونت‌بار و ضدبشري آنان بر همه‌ي خداپرستان و آزادگان جهان و جامعه‌ي جهاني يك وظيفه‌ي ديني و انساني بزرگ است.

رجاء واثق دارم كه همكاري رهبران ديني بزرگ اديان توحيدي از جمله اسلام و مسيحيت بتواند مانع گمراهي بيشتر جوانان به افكار شيطاني اينگونه گروه‌هاي تكفيري و انحرافي در جهان شده و از خون‌ريزي‌هاي بيشتر در كشورهاي مختلف ممانعت به عمل آورد.

يك‌بار ديگر به عنوان رييس شوراي سياست گذاري گفت‌وگوي اديان در جمهوري اسلامي ايران، ضمن محكوم نمودن اعمال گروه تكفيري داعش براي هرگونه همكاري با شوراي پاپي گفت‌وگوي اديان واتيكان را اعلام نموده و اميدوارم علماي ديني، خردورزان و آزادانديشان جهان با تعامل مثبت در اين زمينه استفاده ابزاري عده اي خشونت طلب از اديان آسماني را از بين ببرند.»

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =