مدیرمسئول روزنامه «اعتماد» آزادی مجلس را نکته‌ای بسیار مهم دانست که حتی وقتی پای نگرانی در مورد آینده مطبوعات به میان می‌آید نباید تهدید شود.

الیاس حضرتی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خبرآنلاین، در مورد انتخاب نماینده قوه مقننه و معرفی آن به هیات نظارت بر مطبوعات، اظهار کرد: «مجلس متشکل از فراکسیون‌ها و تفکرات مختلف است. تمامی افرادی که در مجلس حضور دارند، منتخبان مردم هستند و اینکه آنان چه اندیشه و تفکری دارند، در نماینده بودن و جایگاه آنان تغییر به وجود نمی‌آورد.»

او ادامه داد: «زمان تصمیم‌گیری در مورد هر مساله‌ای باید نگاهی به آیین‌نامه‌های مجلس شود و براساس اصول و قوانین مجلس قدم‌ها برداشته شوند. اینکه نتیجه رای دادن اعضای مجلس به یک موضوع چه چیزی باشد و چه کسی انتخاب شود و وابستگی این فرد به کدام سمت باشد، در روند کار قانونی هیچ خدشه‌ای وارد نمی‌کند.»

او با اشاره به اینکه علاقمند به انتخاب دوباره علی مطهری است، گفت: «من هم بسیار علاقمندم آقای مطهری دوباره انتخاب شوند. در اینکه آقای مطهری شخصیت بی‌نظیر و منحصر به فردی در میان نمایندگان مجلس است، شکی نیست و قطعا اگر ایشان به عنوان نماینده در هیات حاضر شوند نور علی نور است،‌اما انتخاب نشدن ایشان هم کاری خلاف قانون و مقررات مجلس نیست.»

حضرتی تاکید کرد: «نمی‌توان در اختیارات مجلس خدشه‌ای وارد کرد و باید به انتخاب نمایندگان احترام گذاشت و تحت هیچ شرایطی آزادی مجلس را زیر سئوال نبرد.»

او ادامه داد: «این موضوع مهمی است که آیا فقط باید به نماینده‌ای که از کمیسیون تخصصی (فرهنگی) برای نمایندگی در شورای نظارت بر مطبوعات معرفی می‌شود، رای داد یا در صحن علنی هم نماینده‌ای می‌تواند کاندیدا شود؟ اگر شرایط دوم لحاظ شود،‌ آزادی بیشتری برای انتخاب از میان افراد مختلف به وجود می‌آید. من به شخصه علاقمند هستم آقای مطهری در هیات حضور داشته باشند، اما واقعیت این است که علاقمندی من چیزی را تعیین نمی‌کند.»

مدیرمسئول روزنامه اعتماد در پاسخ به این پرسش که در صورت حضور نماینده‌ای از طیف جبهه پایداری در هیات نظارت، وضعیت مطبوعات به چه ترتیب خواهد شد، گفت: «اعضای هیئت نظارت هفت نفر هستند: وزیر ارشاد نماینده دولت است،‌ نماینده وزارت علوم، نماینده مدیران مسئول، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و یک نفر از حوزه علیمه و یک نفر از مجلس در این هیات حضور دارند و با انتخاب یک نماینده تمامی شورا زیر و رو نمی‌شود.»

او تاکید کرد: « ما فضاهای سخت‌تر از این را پشت سر گذاشتیم، در زمان احمدی‌نژاد منهای یکی دو نفری که در هیات بودند همه تفکری تند داشتند. آزادی مجلس مهمتر از این است که ترکیب هیئت نظارت چه شکلی داشته باشد.»

243243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =