مهر نوشت:

وزیر راه و شهرسازی گفت: بیشترین علت تصادفات در دور دوم سفرهای تابستانی سال ۱۳۹۲ عدم توجه به جلو با ۲۹ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه ۲۱ درصد و سبقت غیرمجاز با ۱۸ درصد بوده است.

عباس آخوندی در پنجاهمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها با اشاره به اهمیت هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در حوزه اطلاع‌رسانی بیان داشت: هدف از اطلاع‌رسانی باید تغییر رفتار شهروندان باشد در حالی که عملا دستگاه‌ها به ارائه گزارش‌های عملکرد خود در ایام سفر می‌پردازند.

وی افزود: به نظر می‌رسد برای تغییر رفتارها به چارچوب و مدلی نرسیده‌ایم و باید در برنامه‌های اطلاع‌رسانی به تغییر رفتار ۲۷ میلیون نفر که دارای گواهینامه رانندگی هستند، توجه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش پس از شنیدن گزارش اجرای طرح تشکیل مرکز اورژانس ملی (SOS) تاکید کرد: فرایندها در این طرح باید به طور دقیق تعریف شود و در عالی‌ترین سطح ابلاغ صورت گیرد تا در اجرای دچار تردید نباشیم.

آخوندی در این نشست دستور داد تا پس از بررسی اولیه اجرای طرح پایلوت تشکیل مرکز اورژانس ملی (SOS) در استان قم نتایج به کمیسیون ایمنی راه‌ها اعلام تا از طریق این کمیسیون به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شود.

وی دستور داد تا کمیته ناوگان این کمیسیون با تشکیل جلسه نسبت به مغایرت‌های موجود بین اتوبوس‌های اسکانیا تولید شده در شرکت عقاب افشان با آنچه که توسط کابران مورد استفاده قرار می‌گیرد، اعلام نظر کند. همچنین کمیته عملیات و اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی با مسئولیت پلیس در طول سفرهای تابستانی هر دو هفته جلسه تشکیل دهد.

در پنجاهمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها اعلام شد که ۴۷ درصد تصادفات از ساعت ۱۶ تا ۲۴ اتفاق می‌افتد که ۲۶ درصد از کل این میزان سوانح در ساعت ۱۶ تا ۲۰ است.

همچنین بیشترین علت تصادفات در دور دوم سفرهای تابستانی سال ۱۳۹۲ عدم توجه به جلو با ۲۹ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه ۲۱ درصد و سبقت غیرمجاز با ۱۸درصد بوده است.

در پنجاهمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها اعلام شد: استان‌های اصفهان، فارس، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی بیشترین فراوانی تصادفات داشته است.

شهریوماه هر سال به نسبت ماه‌های دیگر دارای بیشترین تلفات رانندگی را در بردارد.

طرح تشکیل مرکز اورژانس ملی (SOS) در نشست ۴۵ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در بهمن سال گذشته به تصویب رسید، در این طرح همه تماس‌های اضطرارای (تصادفات، آتش سوزی، حوادث و ...) به شماره‌ای واحد تحت پوشش و مدیریت مرکز امداد و فوریت‌های پزشکی با دید سلامت محور منتقل می‌شود و اجرای آزمایشی این طرح در استان قم در نظر گرفته شده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =