واحدمرکزی خبر نوشت:

مقامات عراقی اعلام کردند یک نیروی پلیس این کشور پنجشنبه با فدا کردن جان خود به یک عامل انتحاری اجازه نداد بمب همراه خود را در میان مرکز جذب نیرو در شمال عراق منفجر کند و شمار زیادی را به کام مرگ کشاند.

این درحالی است که مجموعه ای از حملات عمدتا علیه نظامیان در شمال عراق به کشته شدن 15 نفر منجر شد.
در بلدروز در شمال شرقی بغداد ، رعد کاظم حطاب پلیس عراقی مانع از حمله یک عامل انتحاری به یکی از مراکز استخدام ارتش شد . انفجار این عامل انتحاری موجب کشته شدن یکی از تازه استخدام شدگان و این نیروی پلیس شد .
بنابراعلام وزارت کشور عراق و یکی از پزشکان ، حرکت این پلیس عراق جان شمار زیادی را از مرگ نجات داد.
در ماه دسامبر نیز ، یکی دیگر از نیروهای پلیس عراق به نام ایوب خلف خود را به همان شکل برای نجات دادن جان زائران شیعه که هدف حمله یک عامل انتحاری بودند نجات داد.
در محلبیه در غرب موصل ، افراد مسلح با سلاح خودکار به یکی از مراکز نظامی تیراندازی کردند که براثر آن 12 تن کشته و 15 تن از نظامیان کشته شدند.
به گفته این منبع ، علاوه بر این ، یک سرهنگ پلیس در حمله ای جداگانه در جنوب شرقی شهر کشته شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد ، عراق شاهد تشدید خشونت هایی است که به کشته شدن بیش از 2650 نفر از آغاز سال منجر شده است بدون آنکه نیروهای امنیتی بتوانند جلو خونریزی ها را بگیرند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    8 1
    درود بر شرف این شهید بزرگ ، روانش شاد و قرین رحمت الهی باشد ؛ انشا ا..
  • خاک IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    1 0
    خوشا به سعادتشان توی اربعین یکی از آشنایان که رفته بودکربلا میگفت توراه یکی از پلیس ها به شخصی شک کرد ووقتی تفتیشش کرد فهمید که دور کمرش نارنجک داره،بردش یه گوشه که نارنجک هارو از تنش در بیاره که اون نامرد دست به ضامن برد خودشو به هلاکت رسوندواون پلیس رو به شهادتخدا خیرش بده پلیس رو تازه اون پلیسه سنی بود