حجت الاسلام و المسلمین باقر اشکوری در دیدار با اعضای گروه تاریخ شفاهی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر به پرسش‌های آنان پاسخ گفت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه امام موسی صدر حجت الاسلام والمسلمین اشکوری، از مدرسین حوزه علیمه قم در بیان خاطرات خود از امام موسی صدر گفت: رابطۀ امام موسی صدر و مردم، اعم از مسلمان و مسیحی، رابطه‌ای انسانی و محبت‌آمیز بود.

وی با اشاره به خاطرات دوران تحصیل علوم دینی در حوزۀ علمیۀ نجف و سفرهای تبلیغی به جنوب لبنان و دیدار با امام صدر گفت: آنچه در اولین برخورد به چشم می‌آمد، محبوبیت و اعتماد گستردۀ مردم، چه مسلمان و چه مسیحی، به ایشان بود.

استاد اشکوری در این باره گفت: یکی از خاطرات شیرینی که از دیدار با امام موسی صدر دارم، بازدید از مؤسسۀ فنی و حرفه‌ای صور و معهد الدراسات به همراه ایشان است. در این دو مرکز علاوه بر اینکه جوانان کار و حرفه می‌آموختند، برنامه‌های فرهنگی هم داشتند.

وی افزود: رابطۀ آقای صدر و مردم، اعم از مسلمان و مسیحی، رابطه‌ای انسانی و محبت‌آمیز بود و با سعۀ صدر عجیبی با آنان برخورد می‌کرد. یادم هست در جریان همین بازدید و گفت‌وگوهایی که با هم داشتیم، ایشان یک حدیث را برای من یادآور شدند و دربارۀ آن توضیح دادند و مشخص بود که به این حدیث عمل کرده‌اند.

اشکوری گفت: امام موسی صدر گفتند که در حدیث آمده است: «من أصلح بینه و بین‌ الله أصلح الله ما بینه و بین الناس.» یعنی کسی که رابطه خود و خدا را اصلاح کند، خداوند هم رابطه او و مردم را اصلاح می‌کند.

وی ادامه داد: بعد بخش دیگری از حدیث را خواندند و فرمودند: «من أصلح سریرته، أصلح‌ الله علانیة.» یعنی کسی که باطنش را اصلاح و پاک کند، خداوند هم ظاهرش را اصلاح و درست می‌کند.» خاطره این حدیث که ایشان در آن لحظات یادآور شدند، همواره در ذهن من است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =