به استحضار می رساند در خبری به شماره 365057 مورخه یکشنبه 22 تیرماه سال جاری در سرویس شهری، جامعه آن خبرگزاری، مطلبی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران مبنی بر کاشت 3 هزار اصله درخت در باغ معنوی منطقه جمشیدیه منتشر شده که شیوه تنظیم، نگارش و انتشار خبر با واقعیت تطابق ندارد.

علیهذا خواهشمند است براساس روال معمول نسبت به انتشار این جوابیه و اصلاح خبر مذکور مساعدت لازم را مبذول فرمائید.

در تیتر خبر آمده است: پس از ابطال مجوز ساخت و ساز؛ سه هزار درخت در باغ معنوی جمشیدیه کاشته شد

در لید خبر نیز آمده است: پس از فراز و نشیب های زیاد، بالاخره هزار اصله نهال به جای کارگاه ساختمانی در باغ معنوی کاشته شد و در متن خبر به نقل از خبر منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران و براساس اظهارات آقای حامد مطلق معاون شهردار منطقه یک در جلسه ستاد رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز در استانداری تهران آمده است.

با توجه به دراختیار بودن اصل خبر منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران که به پیوست تقدیم شده است، به هیچ عنوان تیتر مذکور که احتمالا" استنباطی و براساس برداشت خبرنگار محترم تنظیم شده، وجود ندارد و کاشت درخت در این ملک پیش از آغاز عملیات خاکبرداری و نه هنگام توقف عملیات ساختمانی بوده و ارتباطی به توقف یا عدم توقف پروژه ندارد.

در تیتر خبر شما کاشت سه هزار اصله درخت و در لید آن کاشت یک هزار اصله آمده است که تکلیف دوهزار اصله درخت بین تیتر و لید مشخص نیست؟

در متن خبر شما همچنین آمده است: پس از ابطال مجوز ساخت و ساز در باغ معنوی... که این جمله نیز عاری از حقیقت است و در اصل خبر استانداری تهران هم نیامده بلکه به مصوبه ای اشاره شده است و به نظر می رسد رعایت امانت در نقل خبر انجام نشده است که مورد اعتراض خود آقای حامد مطلق معاون محترم شهردار منطقه نیز قرار دارد.

درپایان این خبر کوتاه همچنین با برداشت خبرنگار محترم به ابطال رای کمیسیون ماده 5 اشاره و تلاش شده اقدامات و مجوزهای قانونی برای ساخت و ساز در این ملک زیر سئوال برود که البته در خبرهای پیشین نیز مفصل به آن پرداخته شده است.

باتوجه به این موارد جهت استحضار حضرتعالی و همکار محترم پیگیر در آن رسانه، معروض می دارد: پروژه ساخت مجتمع مسکونی ویژه در ملک این شرکت براساس طی همه مراحل قانونی انجام شده و مجوز ساخت آن همچنان پابرجاست. در این بین اختلاف حقوقی بین شورای عالی شهرسازی و شهرداری تهران وجود دارد که در مراجع ذیصلاح در دست پیگیری و اقدام است و توقف عملیات ساختمانی پروژه به صورت داوطلبانه و پس از هماهنگی شهرداری تهران تا تعیین تکلیف اختلاف بین شهرداری و شورای عالی معماری و شهرسازی صورت گرفته است.

ملک مورد نظر بیش از 10 سال پیش با طی مراحل قانونی تغییرکاربری قانونی داده شده و این شرکت که از دوسال پیش مالک قانونی آن است، براساس مجوز قانونی شهرداری، مصوبه قانونی شورای عالی شهرسازی و با سطح اشغال تنها 20 درصد از ملک خود (10 درصد کمتر از حق تصریح شده در قانون برج باغ)، پروانه ساختمانی دریافت کرده و ایده مجتمع مسکونی ویژه بر اساس الگوی معماری ایرانی، اسلامی پیشرفت، توسعه و حرکت در مسیر الگوسازی برای معرفی مسکن منطبق با جامعه ایرانی و ارائه سبک زندگی متناسب امروز با رعایت همه الزامات و کارکرد خانواده محور را با حفظ اصالت و ماهیت فضای سبز مجموعه، در آن اجرا خواهد کرد.

کاشت 3 هزار اصله انواع درخت نیز براساس درخواست و ایده این شرکت و به صورت داوطلبانه بوده و پیش از شروع هرگونه عملیات خاک برداری انجام شده که اسناد و تصاویر آن موجود است.

این شرکت آمادگی دارد درصورت علاقمندی آن رسانه، ابعاد مختلف این پروژه ایرانی، اسلامی را که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه الگوهای ایرانی، اسلامی پیشرفت و نیز حفظ و احیای فضای سبز طبیعی انجام گرفته به صورت شفاف در اختیار مخاطبان قرار دهد.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =